مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از همه ظرفیت‌های باشگاهها برای صعود به جام جهانی استفاده می کنیم. چرا  که پرسپولیس با میلیونها هوادار، همیشه حامی تیم ملی فوتبال  بوده است. همچنین پیگیری می کنیم که برنامه های قبلی تیم ملی در دور دوم همانند دور اول باشد و اردوها و مسابقات دوستانه ای را نیز در نظر خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به دستورالعمل های متعدد در خصوص وضعیت باشگاهها و پیگیری مسئله استقلال و تراکتورسازی تبریز گفت: به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر استاندارهایی که در داخل کشور، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا وجود دارد، با هم در تعارض هستند و به دنبال این هستیم که بر اساس یک استاندارد عمل کنیم چرا که بر اساس استاندارهای متفاوت و به جهت نزدیک شدن به یکسان سازی مشکل ایجاد می شود و بر همین اساس دستورالعملی تنظیم شده تا همه باشگاهها حق جذب هیچ بازیکن و مربی خارجی را نداشته باشند مگر اینکه در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای پرونده های موجود حقوقی تعیین تکلیف شده و خطرات بالقوه موجود شکایت برطرف شود.

وی گفت: کمیته ای نیز برای تعیین وضعیت بازیکنان فوتبال فعالیت خود را آغاز خواهد که مسئولیت این کمیته بر عهده وثوق احمدی خواهد بود و حکم آن ابلاغ شده است و مسئولیت این کمیته بررسی مسائل مالی، قرادادی و اداری بازیکنان و مربیان  داخلی  و خارجی  است که با راه اندازی آن حداقل کلیه بازیکنان خارجی قبل از مراجعه به فیفا  در این کمیته حضور و نسبت به شکایت خود اقدام کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص نگرانی های برخی از هوادران تراکتورسازی تبریز نسبت به نتایج بازیهای گذشته اعلام کرد که نتایج بازیهای قبلی تغییری نخواهد کرد.