مناقشه بین کشورهای ایران و عربستان در سال‌ گذشته همچنان در رأس اخبار است و از آنجایی که موضوع میزبانی تیم‌های دو کشور در کشور ثالث در سال 2017 نیز تمدید شد، این موضوع باعث شد فدراسیون فوتبال ایران با اعزام نماینده‌ای به مقر فیفا در سوئیس نسبت به این امر اعتراضاتی را داشته باشد.

بر همین اساس و با وجود مذاکرات صورت گرفته و به خدمت گرفتن وکلای بین‌المللی، رأی فیفا و AFC برای میزبانی تیم‌های دو کشور ایران و عربستان در کشور ثالث همچنان باقی ماند، با این حال توافق جدید صورت گرفته باعث می‌شود تا هزینه‌های این میزبانی از گردن تیم‌های فوق ساقط شده و برعهده کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

این رأی گویا از آن جهت صادر شده که فدراسیون فوتبال ایران این استدلال را داشت که تیم‌‌های ایرانی می‌توانند بدون مشکل امنیتی در ایران از تیم‌های عربستانی میزبانی کنند و حالا که قرار است به اصرار سعودی‌ها این میزبانی در کشور ثالث برگزار شود باید هزینه‌ها را نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کند.

گویا بر سر این موضوع توافقاتی صورت گرفته که البته پرداخت نشدن هزینه‌ها توسط تیم‌های ایرانی می‌تواند بهترین خبر ممکن برای آنها که اغلب بدهکار هستند باشند.

این خبر را مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تأیید کرد.