وبسایت «نشنال اینترست» در مطلبی به قلم «جوزف هاموند» نوشت: "سعودی‌ها در ترامپ، چهره یک دوست خوب را می‌بینند. عربستان سعودی نگران افزایش نفوذ ایران در منطقه است. مداخله عربستان در یمن، پرتاب موشک به خاک عربستان را از سوی شیعیان یمنی به همراه داشته است. به همین دلیل، سعودی‌ها امیدوارند ترامپ با دیدگاهی سختگیرانه‌تر به ایران بنگرد."

نشنال اینترست افزود: "به گفته سعودی‌ها، ترامپ دهه‌هاست با شاهزاده‌های سعودی معاملات تجاری داشته است. کابینه آینده وی نیز پر است از افرادی که منتقد جمهوری اسلامی ایران هستند. به نوشته واشینگتن‌پست، ترامپ پس از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی خود، 8 شرکت جدید در عربستان سعودی تأسیس کرد."

به نوشته نشنال اینترست، پیوندهای تجاری و شخصی ترامپ با این کشور پادشاهی، بسیاری از سعودی‌ها را خوشبین کرده است که رئیس جمهور منتخب آمریکا در نگرش خصمانه آن‌ها نسبت به ایران، شریکشان باشد. اوباما سال گذشته در مصاحبه‌ای با «آتلانتیک» تهدید ایران را کم‌اهمیت جلوه داد. اما ترامپ با توافق هسته‌ای ایران مخالف است و در دوران مبارزات انتخاباتی خود خواستار اتخاذ موضعی سختگیرانه‌تر در قبال ایران شد.

نگارنده این مطلب در ادامه می‌افزاید: "احتمالاً بسیاری از دوستان عربستان در کابینه ترامپ حضور خواهند داشت. «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و «نوت گینگریچ» رئیس اسبق مجلس نمایندگان احتمالاً نقشی مهم را در ارائه مشاوره به ترامپ ایفا می‌کنند. نام بولتون برای تصدی سمت معاونت وزارت خارجه آمریکا، اینجا و آنجا ذکر می‌شود. هر دوی آن‌ها تابستان امسال با «ترکی الفیصل» رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان دیدار کردند. این ملاقات در محل برگزاری گردهمایی گروهک منافقین در پاریس انجام شد."

همچنین «مایکل فلین» گزینه پیشنهادی ترامپ برای سمت مشاور امنیت ملی آمریکا دیدگاه‌های خصمانه‌ای در خصوص ایران دارد. وی در کتاب خود، «میدان نبرد» تلویحاً از عربستان حمایت می‌کند؛ آنجا که می نویسد: «چطور می‌توانیم در نبرد جهانی علیه اسلام افراطی پیروز شویم؟ ما تمایل داریم عربستان و سایر کشورهای عرب را برای تأمین مالی مستقیم "دولت اسلامی" (گروه تروریستی داعش) و سایر گروه‌های تندرو سرزنش کنیم. ... یا باید به این بازی سرزنش خاتمه دهیم، یا باید شواهدی مستقیم و غیر قابل انکار عرضه کنیم.»

به نوشته نشنال اینترست، «مایک پامپیو» گزینه ترامپ برای ریاست «سیا» نیز نگرش سختگیرانه‌تری در قبال ایران دارد.