با پیشنهاد رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش قرار است روز یکشنبه با برگزاری مسابقه تیم های بسکتبال بانوان گاز و کوشا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش از نزدیک این مسابقه را تماشا کند.

همچنین فدراسیون بسکتبال در نامه‌ای به نماینده یونسکو در ایران از وی خواسته تا در این بازی حضور داشته باشد. البته برنامه روز یکشنبه هنوز قطعی نیست.

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال با اعلام این خبر درباره اینکه فیبا در نامه‌ای از شما خواسته تا طراحی لباس خود را بفرستید، گفت: فدراسیون جهانی آخر دسامبر را به ما آخرین مهلت اعلام کرده است. این یونیفرم با انچه قبلا فرستاده بودیم مقداری متفاوت است. ما عکس‌هایی را از این لباس به وزارت ورزش هم فرستاده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر خوشبین هستید تا مسئولان جهانی اجازه حضور بانوان را بدهند، تصریح کرد: این یک کمپین جهانی است که سال‌هاست شکل گرفته، یک بازیکن آمریکایی در مسابقات دبیرستان‌ها با پوشش اسلامی بازی کرد، اما بعدها نتوانست در مسابقات ملی حضور داشته باشد. بعد از این اتفاق کمپینی تشکیل شد و خیلی از سیاسیون و مدافعان حقوق بشر هم در این کمپین عضو هستند. با صحبت‌های وزیر و رایزنی‌هایی که مشحون کرده امیدواریم بانوان بتوانند در میادین شرکت کنند.