رقابت فشرده پرسپولیس و تراکتورسازی در صدرجدول لیگ برتر فوتبال سبب شده خیلی ها این دو تیم را مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ شانزدهم بدانند. ناصر ابراهیمی، مربی سابق تیم ملی و پرسپولیس که سابقه کار کردن با امیر قلعه نویی را دارد، درباره این رقابت عنوان کرد: «درحال حاضر تراکتورسازی صدر جدول است، به آنها تبریک می‌گویم، این تیم بازیکن ثابتی در تیم‌ملی ندارد و از این ناحیه به مشکلی بر نخورده است. آنها هماهنگی‌شان را در تعطیلات بیشتر می‌کنند و درعین‌حال هم پرسپولیس هر روز ضعیف‌تر می‌شود.»

او ادامه داد: «تراکتورسازی رقابت سنگینی با پرسپولیس دارد، آنها چند هفته پیش صدر جدول را در اختیار داشتند ولی پرسپولیس موفق شد دوباره به اوج برگردد و صدر را بگیرد بنابراین اوضاع یک مقدار پیچیده است.»

مربی سابق پرسپولیس همچنین گفت: «برخی می‌گفتند بازیکنانی مثل بنگر و نوری تمام شده‌اند ولی عملا در حال حاضر محمد قاضی در صدر جدول لیگ برتر است، قلعه‌نویی مربی باتجربه‌ای است و به تجربه خیلی اهمیت می‌دهد. قلعه‌نویی به تجربه اهمیت می‌دهد. من معتقدم این بازیکنان تاریخ مصرف‌شان تمام نشده و می‌توانند قهرمانی را به این تیم بدهند. اگر عالیشاه و نوراللهی هم به تراکتورسازی اضافه شوند، به نفع قلعه‌نویی است.» 

او انتقادات فراوانی هم از نیمکت پرسپولیس دارد و آن را با نیمکت تراکتورسازی مقایسه می‌کند. ابراهیمی افزود: «پرسپولیس نفرات ذخیره خوبی ندارد و همان‌طور که دیدید با ذخیره‌های‌شان به قشقایی باختند. به نظر من برانکو و پرسپولیس باید فکری به حال نیمکت‌شان کنند این درحالی است که تراکتورسازی نیمکت قوی دارد و از این ناحیه سود برده است.»