داود آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور اظهار داشت: در اربعین امسال قرار است قهرمانان المپیک نیز حضور داشته باشند که بهداد سلیمی، قاسم رضایی و کمیل قاسمی تاکنون ثبت نام کرده‌اند و در این حرکت فرهنگی حضور خواهند داشت.

وی افزود: امسال بنا را بر آن گذاشته‌ایم که جامعه ورزش کشور و به‌ویژه مدال‌آوران در راهپیمایی اربعین نقش‌آفرینی کنند و باعث ترویج فرهنگ حسینی شوند. این گروه از مازندران حضور خواهند داشت و امیدوارم حرکت آنها زمینه‌ساز حضور سایر المپیکی‌ها و ورزشکاران شود.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور عنوان کرد: از دو روز قبل نوزدهمین دوره «بصیرت و منش پهلوانی» ویژه مربیان را آغاز کرده‌ایم. در این دوره پنج روزه 400 مربی در مشهد حضور دارند و هدف آن است که بر روی معنویت و اخلاق پهلوانی کار کنیم. روز گذشته دیداری با امام جمعه مشهد داشتیم. ایشان ضمن تاکید بر ارتقای اخلاق در ورزش، عنوان کرد که شرایط کلی اخلاق در ورزش خوب است و اقدامات خوبی انجام شده، اما نیاز به کار بیشتر همچنان وجود دارد. این دوره با همکاری وزارت ورزش انجام می‌شود.

آذرنوش با اشاره به برگزاری اولین همایش تجلیل از مروجین اخلاق ورزشی گفت: سال گذشته در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان گفتند از کسانی که با رفتارشان باعث عزت دین می‌شوند، تجلیل صورت بگیرد. بر همین اساس قصد داریم با همکاری وزارت ورزش این همایش را برگزار کرده و از همه نفراتی که در این حیطه عمل کرده‌اند، تجلیل کنیم.

وی در خصوص برگزاری یادواره شهدای ورزشکار تصریح کرد: سه فدراسیون و پنج استان قرار است یادواره شهدا را برگزار کنند که ژیمناستیک و بسکتبال جزو آنها هستند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور در پایان گفت: در انتهای سال جاری برنامه راهیان نور را نیز داریم و امیدواریم باز هم مدال‌آوران را اعزام کنیم.