تراکتورسازان که به عنوان صدرنشین لیگ برتر به تهران و ورزشگاه دستگردی آمده بودند در برابر یاران حسین فرکی نتوانستند به نتیجه ای بهتر از تساوی گل دست پیدا کنند تا صدر جدول را از دست دهند. در طرف مقابل سایپایی ها نیز بعد از شکست در بازی قبل، در این دیدار در برابر تیم مدعی تراکتورسازی در حالی به پیروزی رسید که موقعیت هایی بیشتر از حریف داشت.

هفته هشتم لیگ شانزدهم، شنبه 24/07/95، ساعت 17، ورزشگاه دستگردی تهران

داور: علیرضا فغانی                 کمک ها:علیرضا ایلدروم، میریعقوب حجتی

سایپا:

الساندرو فلیپ، سیامک کوروشی، سجاد مشکل پور، حامد شیری، سعید لطفی، مهدی بدرلو(58 علی قلی زاده)، امید خالدی، روزبه شاهعلی دوست، مهدی ترابی، غلامرضا رضایی و مسعود حسن زاده

سرمربی: حسین فرکی

تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، محسن بنگر، سعید آقایی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، سینا عشوری(46 لوسیانو ادینیو)، محمد نوری، سروش رفیعی، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی

سرمربی: امیر قلعه نویی

کارت زرد:

فرزاد حاتمی(75) محمد نوری(81) از تراکتورسازی

الساندرو فیلیپ(81) از سایپا؛

شرح بازی:

دو تیم سایپا و تراکتورسازی در دیداری نه چندان گرمف امتیازات را با یکدیگر تقسیم کردند و در نهایت بدون اینکه بتوانند دروازه دیگری را باز کنند بازی را به پایان رساندند. 

بازی با میدانداری تیم میزبان آغاز شد و سایپایی ها تیمی بودند که اولین حملات را در این بازی برنامه ریزی کردند، آنها خیلی زود و در ده دقیقه ابتدایی دروازه حریف خود را با تهدید مواجه کردند اما پس از ده، پانزده دقیقه ابتدای بازی تراکتورسازان کمی به پیش آمدند و سعی کردند بازی را به توازن برسانند، البته آنها در مالکیت توپ و میدان با نارنجی پوشان به تساوی رسیدند اما در خلق موقعیت نتوانستند همپای این تیم پیش آیند چرا موقعیت های ایجاد شده توسط تیم سایپا با این تیم برابر نبود و یاران فرکی بیشتر در محوطه جریمه تبریزی ها حضور داشتند و دروازه حریف خود را با خطر روبرو کردند. 

هر آنچه که بود نیمه اول این بازی با چند خطر تیم سایپا و بدون گل به پایان رسید، دیداری که حداقل در 45 دقیقه ابتدایی جذابیتی نداشت.

اما در نیمه دوم نیز ابتدا تیم مهمان بود که روی دروازه حریف ایجاد خطر کرد، پس از فرصت نصفه و نیمه تراکتورسازی موفق شد بازهم بازی را پایاپای کند اما موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کرد، یاران قلعه نویی که در نیمه دوم ادینیو را بین خود داشتند و برنامه ای هجومی را برای خود تدارک دیده بودند نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، چرا که در این نیمه نیز این بازیکنان تیم سایپا بودند که روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شدند و چند بار با فرصت های خود تا مرز گلزنی پیش رفتند اما در نهایت نتوانستند از آنها سودی ببرند. 

دیدار دو تیم در حالی که از جذابیت ویژه ای بهره نمی برد با تساوی بدون گل به پایان رسید، دیداری که نارنجی پوشان در آن به حریف خود برتری داشتند اما به گل نرسیدند.

اتفاق ویژه:

امیر قلعه نویی و حسین فرکی نزدیکترین دوستان برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس هستند. جدال این دو در شرایطی به تساوی بدون گل منجر شد که سایپا می توانست برنده این مسابقه باشد. با این حال برای برانکو و سایپا یک امتیاز هم غنیمت است. مساوی ای که ترمز تراکتور را کشید و پرسپولیس را در صورت حفظ برتری مقابل نفت به صدرجدول خواهد برد. هدیه ای از سوی دستیار سابق و البته دوست نزدیک ایوانکوویچ!

بهترین بازیکن

غلامرضا رضایی را می توان بهترین بازیکن دیدار نارنجی پوشان در برابر تراکتوری ها دانست، مهاجم کهنه کار سایپا در این بازی توانست خوب و موثر ظاهر شود و بارها از جناح چپ حریف نفوذ کند و بازیکنان خودی را تغذیه کند، رضایی در یک صحنه نیز با چرخشی فوق العاده ضربه ای دیدنی به دروازه تراکتورسازی زد اما موفق به گلزنی نشد.

دقایق حساس:

دقیقه 5 – اولین فرصت جدی این بازی توسط نارنجی پوشان رقم خورد و در این دقیقه شاه علیدوست ضربه خود را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 11 – پرتاب سایپایی ها در محوطه جریمه تراکتورسازی برای این تیم ایجاد خطر کرد و ضربه سیامک کوروشی با اختلاف کمی از کنار دروازه اخباری به بیرون رفت.

دقیقه 33 – مسعود حسن زاده اگر در این صحنه کمی هوشیارتر عمل می کرد می توانست دروازه حریف را باز کند، وی که در محوطه جریمه تراکتورسازی صاحب شد در حالیکه از فرصت خوبی بهره می برد با تعلل زیاد باعث دفع توپش توسط مدافعان تراکتورسازی شد.

دقیقه 36 – ضربه کرنر نارنجی پوشان روی دروازه حریف فرستاده شد و کوروشی پیش تاخته با ضربه سر دروازه اخباری را تهدید کرد. ضربه ای که با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 53 – کار ترکیبی بازیکنان سایپا، توپ را بیرون محوطه جریمه به بدرلو رساند و شوت این بازیکن نیز با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 55 – مهمترین خطر تبریزی های روی دروازه سایپا در این لحظه انجام گرفت و پاس تودر بازیکنان این تیم در محوطه به حاتمی رسید اما این بازیکن نتوانست به توپ برسد تا الساندر فیلیپ این فرصت را خنثی کند.

دقیقه 57 – سانتر نارنجی پوشان از روی سر مدافعان حریف و مهاجمان این تیم گذشت اما خالدی صاحب توپ شد و ضربه سر محکم خود را به سوی دروازه حریف زد، ضربه ای که برای سایپا سودی نداشت.

دقیقه 60 – ارسال بلند تراکتورسازان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر خطرناک ادینیو دروازه سایپا به شدت تهدید کرد اما این توپ هم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 64 – حرکت ترابی و ضربه محکم او در این لحظه دروازه تراکتوری ها را تهدید کرد اما اخباری با شیرجه ای مناسب این توپ را مهار کرد.

دقیقه 70 – ارسال بلند نارنجی پوشان موقعیت دیگری روی دروازه تراکتورسازی به وجود آورد و این بار ضربه سر حسن زاده دروازه حریف را با خطر روبرو کرد اما این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 73 – ضربه ایستگاهی سایپایی ها را حامد شیری به سوی دروازه حریف زد اما این موقعیت خطرناک را اخباری دفع کرد و نارنجی پوشان نیز نتوانستند از ضربه ریباند استفاده کنند.

دقیقه 75 – شوت تبریزی ها نیز از پشت محوطه جریمه دروازه فیلیپ را با خطر مواجه کرد اما این دروازه توانست توپ را جمع کند.

دقیقه 78 – چرخش و شوت دیدنی غلامرضا رضایی با واکنش دیدنی اخباری به کرنر رفت.

دقیقه 87 – یک و دوی ترابی و قلی زاده موقعیتی روی دروازه حریف تبریزی ایجاد می کند اما شوت قلی زاده از کنار دروازه به بیرون رفت.

حاشیه ها:

*این بازی که به طور زنده از شبکه ورزش پخش می شود با چند دوربین فیلمبرداری می شود و محمدرضا احمدی نیز به گزارش آن می پردازد.

*علی رضا فغانی بعد از مدت ها به قضاوت بازی تراکتورسازی می پردازد. داوری فغانی در آخرین بازی این تیم در لیگ چهاردهم حواشی بسیاری را به وجود آورده بود.

*هادی محمدی، یکی از مدافعان اصلی تراکتورسازان به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد.

*محسن بنگر بعد از مدت ها در ترکیب ثابت تبریزی ها به میدان فراخوانده شده است.

*امیر قلعه نویی که از عملکرد شاکردان خود در این بازی راضی نیست دقیقه 11 ادینیو را از روی نیمکت بلند کرد تا به گرم کردن بپردازد.

*اخباری در این بازی چند بار به عنوان یک مدافع آخر عمل کرد و پشت مدافعان تیمش در حالیکه تیم در حال حمله بود به دور کردن توپ با سر اقدام کرد.

*جواد نکونام به نمایندگی از کادر فنی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی حضور پیدا کرد و به تماشای بازی دو تیم پرداخت.

*در دقیقه 81 این بازی یک درگیری بین الساندر فیلیپ و محمد نوری صورت گرفت و فغانی به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.