جرارد پیکه سکوتش را در مصاحبه اختصاصی با ال موندو دپورتیوو شکست و درباره ماجرای اخیر خود گفت: یک آستین پاره شده و حالا یوفا قرار است مرا جریمه کند، با من طوری برخورد کردند که گویا هیچ کاری برای تیم ملی اسپانیا انجام نداده‌ام. نه گلی زده‌ام، نه دویده‌ام و نه مصدوم شده ام. این نهایت بی انصافی است و باورم نمی‌شود هیچ حمایتی از من صورت نگیرد.

وی ادامه داد: مگر دموکراسی نداریم؟ دلم می‌خواهد خودم ملیتم را انتخاب کنم. من در کشور اسپانیا زندگی می‌کنم، جایی که مدعی هستیم دموکراسی برقرار است، پادشاهی یک نماد است و مردم هستند که برای آینده خود تصمیم می‌گیرند، من هم یکی از همین مردم هستم و دلم می‌خواهد یک کاتالونیایی باشم، این دخالت سیاست در ورزش نیست، اتفاقا دیگران چنین دخالتی می‌کنند و به نام من تمام می‌شود. رای دادن به سود حزبی که مورد علاقه یک شهروند است، چرا باید با توهین و فحاشی مردم در استادیوم‌ها همراه شود.

پیکه درباره احتمال تصاحب کرسی مدیرعاملی باشگاه بارسلونا گفت: این آرزوی من است، چرا که نه؟ به هر حال این یک افتخار بزرگ است که روزی بتوانم به عنوان یک مدیرعامل در باشگاه بارسلونا فعالیت کنم.