برانکو ایوانکوویچ امروز در آخرین اظهارنظرش از برگزاری بازی تیمش مقابل یکی از 64 تیم مرحله یک سی و دوم جام حذفی بدون بازیکنان تیم ملی ابراز نارضایتی کرده و گفته که باید فردا در این باره با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صحبت کند.

 

بر اساس برنامه ریزی که از مدتها پیش توسط فدراسیون فوتبال پس از مشورت با باشگاهها صورت گرفت، مقرر شد تیمهای لیگ برتری در مرحله یک سی و دوم و یک شانزدهم، بدون ملی پوشانشان شرکت کنند. این مصوبه بعد از جلسه فدراسیون فوتبال با مدیران باشگاهها به همه تیمها ابلاغ شد. غلامرضا بهروان، رییس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال هجدهم تیر در گفتگو با خبرگزاری فارس از موافقت همه باشگاهها برای برگزاری دو مرحله ابتدایی جام حذفی بدون حضور ملی پوشان خبر داد اما اینکه چرا اکنون برانکو به این موضوع اعتراض کرده سوالی است که مسوولان باشگاه پرسپولیس و برانکو باید جوابگو باشند. اینکه آیا موافقت با این موضوع پیش از گرفتن نظر برانکو از سوی پرسپولیس به فدراسیون اعلام شده یا خیر سوال مهمی است که باید پاسخ داده شود.

 

 اگر پرسپولیس پیش از گرفتن نظر برانکو موافقتش را به فدراسیون اعلام کرده یا برانکو همان موقع از این موضوع مطلع شده اما نخواسته اظهارنظر کند و اکنون در آستانه اجرای این برنامه اعتراضش را مطرح کردههمه موضوعات مهمی است که نمی شود از کنار آن بی تفاوت گذشت. اما در هر حال مقصر در این وسط تیم ملی نیست که کسی بخواهد تیم ملی یا کارلوس کی روش را در این ماجرا مقصر بداند.

 

این تناقض شباهت بسیار زیادی به داستان لغو اردوی تیم ملی در ارمنستان و اتریش دارد. در حالی که فدراسیون فوتبال اعلام کرد از مدتها قبل از برگزاری این اردوها نظر باشگاهها را خواسته بود اما مخالفتی با این دو اردو صورت نگرفته بود، به یکباره در آستانه برگزاری اردوی تیم ملی برانکو در مصاحبه ای تند برنامه های تیم ملی را هدف قرار داد و در نهایت این دو اردو برگزار نشد و همین موضوع استارتی بود بر اختلاف دو مربی خارجی فوتبال ایران.