این نرم‌افزار با ارسال داده‌های خام و بروزرسانی‌های کوتاه، اخبار المپیک را پوشش می‌دهد و تیمی از خبرنگاران انسانی به ارائه تحلیل‌های دقیق‌تر و عمقی‌تر می‌پردازند.

این ربات خبرنگار که هلیوگراف نام دارد، اطلاعات را از شرکت داده‌های ورزشی Stats.com دریافت کرده و آن را به گزارش‌های کوتاه خبری تبدیل می‌کند.

این بروزرسانی‌های چند جمله‌ای از صبح امروز(شنبه) در وبلاگ زنده واشنگتن پست، توئیتر و ربات آن در مسنجر فیس‌بوک منتشر می‌شوند. نسخه صوتی این اخبار نیز در برنامه اکوی آمازون قابل دسترس است.

هدف از این پروژه هوش مصنوعی، ارسال بیش از 300 خبر به وبلاگ زنده و 600 بروزرسانی بر روی توئیتر، برنامه اکو و مسنجر در دوران المپیک است. وبلاگ زنده این روزنامه نه تنها به نمایش بروزرسانی‌ها توسط ربات هلیوگراف می‌پردازد بلکه اخبار گزارشگران انسانی در ریو و تیم ورزشی در واشنگتن را نیز منتشر می‌کند.

این ربات خبرنگار در روز اول، اخبار مدال‌های المپیک را به شکل بروزرسانی‌های یک تا سه جمله‌ای گزارش خواهد کرد. این ربات در جریان بازی‌ها اخباری در مورد برنامه رقابت‌ها، نتایج مدال‌ها و رتبه‌بندی مدال‌ها بر اساس کشورها ارسال خواهد کرد.
 

پوشش اخبار المپیک توسط ربات خبرنگار


البته این ربات جای خبرنگاران را نخواهد گرفت و تنها در قالب بروزرسانی‌های سریع و کوتاه، اخبار المپیک را پوشش خواهد داد.

هلیوگراف از یک مکانیزم امنیتی برای بررسی داده برخوردار است. این سیستم بطور خودکار داده‌ها را تحلیل می‌کند و در صورت شناسایی اشتباه یا نتایج مشکوک، آن را به هیات تحریریه گزارش خواهد داد.

این ربات خبرنگار قرار است در آینده، پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نیز بر عهده داشته باشد.