سایت الرایه قطر در گزارشی مبسوط به سیاست مسئولان فوتبال این کشور در قبال جذب بازیکن در لیگ آتی خبر داده است و معتقد است عملکرد بسیار مناسب بازیکنان عربی در کشور های مختلف و تیم های مطرح اروپایی و آسیایی باعث شده به این باور برسیم که بازیکنان عرب از بازیکنان ایرانی و دیگر شاغلان در فوتبال قطر از کشور های خارجی نمی توانند راه حلی برای فوتبال ما باشند و بهتر است که از بازیکنان عرب بیشتر استفاده شود. 

در این گزارش آمده است که بازیکنانی از کشور های الجزایر، تونس، مصر، عراق، بحرین و ... که در تیم های مختلف عملکرد مناسبی داشته اند و نمونه آن در لیگ قطر نیز وجود داشته است با توجه به قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر راهگشای لیگ قطر در آینده خواهند بود. 

همین موضوع باعث شده که بازیکنان شاغل در لیگ قطر از جمله ایرانی ها از این پس کمتر در لیگ قطر حضور داشته باشند و بیشتر از بازیکنان عرب زبان استفاده شود. 

بازیکنان بزرگی در تیم های اروپایی و مطرح جهان وجود دارند که از میان آنها می توان به بن عطیه، احمد رازی، محمد سالمین و ...در سال های اخیر اشاره کرد. 

به هرحال این طرز فکر می تواند به فوتبال ما کمک کند اگر چه از لحاظ مالی بازیکنان ما متضرر می شوند اما تلاش خود را برای لژیونر شدن در اروپا دو چندان می کنند به خاطر پول اعراب فوتبال و جوانی خود را به نابودی و تباهی نمی کشد، پس ممنونیم که قطری ها این تصمیم را گرفتند و یک معضل را از فوتبال ما دور کردند.