علی سلیمی بعد از 6 سال حضور در فولاد خوزستان تصمیم به جدایی گرفت.

این گلر عملکرد خوبی در فولاد داشت و در لیگ چهاردهم با 16 کلین شیت رکورددار شد. سلیمی همراه با فولاد در لیگ سیزدهم به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید.

وی در مورد جدایی‌اش از فولاد خوزستان صحبت‌های زیر را انجام داد:

جدایی‌ات از فولاد قطعی شد؟
بله با باشگاه توافق کردم تا امسال به همکاری‌مان پایان دهیم. یکسال دیگر قرارداد داشتم و تمایلی به ادامه همکاری نداشتم. باشگاه هم چندان راغب به ادامه کار نبود. در کل توافق کردم که از فولاد جدا شوم.

آیا تیم بعدی‌ات مشخص شده است؟
با یکی دو باشگاه مذاکره داشتم که هنوز هیچکدام از این گزینه‌ها قطعی نشده است. فکر می‌کنم تا اویل هفته اینده تیم بعدی‌ام مشخص شود.

از مسئولان باشگاه فولاد ناراحت هستی؟
نه مشکل خاصی نیست. فوتبال همین است و شما همیشه در یک تیم نمی‌مانید. خودم هم تمایل زیادی به ادامه همکاری نداشتم و نمی‌توانستم امسال در اهواز حاضر شوم.

چه شده که بازیکنان قدیمی فولاد دیگر تمایل به ادامه همکاری با باشگاه را ندارند؟
واقعیت این است که مشکلاتی وجود دارد که اکنون زمان بیان آن نیست. فشار روی بازیکنان قدیمی تیم خیلی زیاد است. در این شرایط کار بسیار سخت است.

بعد از 6 سال جدایی سخت نیست؟
سال‌های بسیار خوبی در فولاد داشتم. با این تیم قهرمان شدم و موفقیت‌های زیادی کسب کردیم. فقط سال قبل کار بسیار سخت بود. در لیگ پانزدهم خیلی اذیت شدیم و روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. مشکلات انقدر زیاد شد که دیگر آرامش نداشتیم و همین مسئله هم عامل جدایی‌ام شد. خانواده‌ام هم در این شرایط راضی نبودند که در فولاد بمانم.

در لیگ چهاردهم به عقیده کارشناسان با 16 کلین شیت بهترین گلر تیم بودی اما حالا در حال جدایی هستی؟
خاطرات خوب من با فولاد واقعا زیاد بود. روزهای بسیار خوبی داشتم و موفقیت‌های زیادی کسب کردم. متاسفانه در یک سال گذشته شرایط کار بسیار سخت شد و بازیکنان به هیچ وجه آرامش نداشتند. جو خوبی در فوتبال ما حاکم نیست. در رزو خوبت باشی همه خوب هستند اما روز بدت را کسی تحمل نمیکند.

چه زمانی قرارداد را فسخ می‌کنی؟
هفته دیگر به اهواز می‌روم که امور لازم در مورد فسخ را انجام دهم.

از فولاد طلب هم داری؟
حدود 50 در صد قرارداد سال قبلم را دریافت نکردم. با توجه به جریمه‌ای که باشگاه در مورد بازیکنان در نظر گرفت 20 درصد از این 50 درصد کم می‌شود. حالا باید به باشگاه بروم تا این مسئله را بررسی کنم و با مسئولان تیم در این مورد کنار بیایم.