محمد برومند نویسنده سریال انیمیشن «تام تام» با اشاره به کمبود آثار انیمیشن برای مخاطبان نوجوان افزود: متاسفانه در حوزه انیمیشن برای مخاطبان نوجوان آثار زیادی تولید نشده  و عمدتا کارهای انیمیشن معطوف به مخاطبان کودک بوده است. بنابراین ما در «تام تام» مخاطبان نوجوان را هدف قرار داده ایم.  

برومند با اشاره به داستان مجموعه سریال «تام تام» بیان کرد: این اثر داستان یک دختر نوجوان است که ورزش هندبال را از دوران مدرسه آغاز کرده و با کسب موفقیت هایی به تدریج به تیم ملی می رسد و در مسابقات بین المللی نیز شرکت می کند. این انیمیشن در عین حال که سریالی است، در هر قسمت نیز داستان نسبتا مستقلی دارد. به گونه ای که بیننده با از دست دادن یک قسمت می تواند بقیه داستان را دنبال کند.  

وی درباره مفاهیم مطرح در این انیمیشن نیز گفت: قهرمان قصه «تام تام» که یک دختر نوجوان است، به دلیل شرایط کاری پدرش که در سازمان میراث فرهنگی مشغول به کار است، ناچار به مهاجرت از تهران به اصفهان می شود و در همین جا به جایی ها مکان های تاریخی و دیدنی ایران نیز معرفی خواهد شد و از این نظر این پروژه حتی برای پخش در شبکه های خارجی نیز مناسب است. همچنین در این سریال شخصیت های ثابتی داریم که عضو تیم ملی هندبال هستند و مدام از کشوری به کشور دیگر برای شرکت در مسابقات این رشته سفر می کنند. در فاز اول این گروه به مسابقات آسیایی می رسند و در فاز دوم نیز بنا داریم شرکت در مسابقات جهانی را به داستان اضافه کنیم.  

این نویسنده درباره تجربه نگارش متن انیمیشن در همکاری با مرکز گسترش فیلمنامه نویسی و روی آوردن این مرکز به تولیداتی در این حوزه عنوان کرد: به نظرم شکل و ساختار فیلمنامه نویسی در مرکز گسترش فیلمنامه صداوسیما کاملا حرفه ای و تخصصی دنبال می شود. چراکه در این مرکز ضمن این که فیلمنامه ها معمولا گروهی نوشته می شود و حاصل چند فکر و متنوع هستند، استفاده از مشاوران تخصصی برای کیفیت فیلمنامه ها ضروری است. مثلا در پروژه «تام تام» گذشته از مشاوران فیلمنامه، در زمینه رشته هندبال نیز مشاورانی ما را برای دقت بیشتر در متن راهنمایی و کمک کردند. همچنین از کمک مشاوران و روانشناسان نیز برای قوت بیشتر متن کمک گرفتیم.  

وی درباره زمان بندی نگارش این سریال ادامه داد: قرارداد نگارش «تام تام» اواخر بهمن ماه 94بسته شد و با ارائه طرح جامع شامل خط کلی داستان و نمودار قسمت ها، شناسنامه و منحنی شخصیت ها، نقاط عطف و ... قبل از عید ، مرحله نگارش سیناپس 50 قسمتی آغاز شد و هم اکنون نگارش فیلم نامه فاز اول در 50 قسمت را شروع کردیم که  احتمالا تا یک ماه آینده نوشتن این فاز تمام شود.  

گفتنی است؛ معصومه جمهوری، زیبا برجی فلاح به سرپرستی محمد برومند تیم نویسندگان مجموعه سریال انیمیشن «تام تام» را تشکیل می دهند. همچنین صبا بخشی پور از مربیان هندبال کشور نیز به عنوان مشاور این گروه را همراهی می کند. 
 
محمد برومند نیز پیش از این نگارش فیلمنامه چند هزار دقیقه انیمیشن را در کارنامه کاری خود دارد. از جمله آثاری که به قلم وی به رشته تحریر درآمده است، می توان به سریال های انیمیشن «قصه های خوب برای بچه های خوب»، «چیکو و میکو»، «دهکده پر ماجرا»، «آریو پهلوان کوچک» و... اشاره کرد.