حجت الاسلام علیرضا علیپور در مورد فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه مسلمانان و مومنان جهان تبریک می گویم و امیدوارم در این ماه رحمت و غفران الهی که جهنم سوزان دنیای ما را به طور موقت تعطیل کرده، این بهشت را با خودمان همراه داشته باشیم. ماه مبارک رمضان ماه رحمت، بخشش، مهربانی و کرامت است. خداوند اکرم و اکرمین است. خداوند انتهای کرامت است. پیامبر اسلام فرمود در ماه رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است. 
 
وی افزود: هر کار خیر در ماه مبارک رمضان چندین مرتبه ثواب دارد.مثلا خواندن یک آیه قرآن ثواب کل قرآن را دارد. یک صدقه چندین برابر پاداش و ثواب در این ماه دارد. باید در ماه مبارک رمضان اول با خودمان، دوم خانواده و سوم با دوستان و جامعه مان مهربان تر باشیم. در ماه مبارک رمضان باید بیش از گذشته به به فکر فقرا باشیم.
 
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال بین دو فصل مسابقات قرار دارد. بازیکنان و مربیان در حال استراحت هستند و تیم ها تمرین ندارند بنابراین بهتر می توانند از فیض ماه مبارک رمضان برخودار شوند. روال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مثل هر سال این است که حفظ حرمت و تکریم شعائر اسلامی و الهی در این ماه مبارک است. به همین دلیل از باشگاه ها خواسته شده همراه و همگام با روزه داران مومن ضمن برخورداری از  سفره کرامت رحمت الهی به حفظ حرمت ماه مباک بیش از گذشته اهتمام ورزند.
 
علیپور تصریح کرد: تمام هیات های فوتبال استان موظفند که با برنامه ریزی دقیق مراسمی برای ماه مبارک رمضان داشته باشند و مراعات ایام و ساعات ماه رمضان و روزه داران را بکنند. سازمان لیگ نیز روز گذشته ابلاغیه ای به همه باشگاه ها فرستاد . در عین حال چنانچه شخصی اعم از بازیکنان و  مربیان ایرانی و خارجی  عذرشرعی داشته باشد و نتواند روزه بگیرد از تظاهر به روزه خواری باید اجتناب شود. 
 
رئیس کمیته صیانت از لیگ در پایان گفت: از مسئولان باشگاه بخصوص مسئولان فرهنگی خواسته شده که برنامه های آموزشی و مذهبی داشته باشند.تهیه بسته های فرهنگی برای ماه مبارک رمضان، عیادت و سرکشی به جانبازان، حضور پررنگ تر در امور خیریه و شرکت در مراسم مذهبی و برگزاری نماز جماعت و برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز از دیگر موارد درخواستی از باشگاه ها بوده است.
 
بنابراین گزارش سازمان لیگ فوتبال ایران برای حفظ شعائر الهی و گرامیداشت ایام پرفیض و فضیلت ماه مبارک رمضان ابلاغیه ای به باشگاه ها ارسال کرد.
 
متن کامل ابلاغیه فوق به شرح زیر است: 
 
باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام و آرزوی توفیق و سلامتی فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن و برکات الهی ماه رحمت ، بندگی ، طاعت و عبادت پروردگار و بهار قرآن و توجه به همنوعان و فقرا و محرومان و استشمام عطر بندگی خداوند سبحان بر مشام جانهای آزاد و نمازگزار روزه دار برهمه بندگان خداوند سبحان گرامی باد  ضمن تبریک مجدد از باب تعظیم شعائر الهی به جهت بهره گیری هرچه بهتر از ایام پرفیض و فضیلت ساعات و روزها و شبهای ضیافت الهی شایسته است مقرر فرمائید نسبت به موارد ذیل هماهنگی و اقدام لازم انجام گردد:
 
1-نسبت به تشکیل ستاد بزرگداشت رمضان ، به منظور تکریم و تعظیم ((ایام رمضان با مسئولیت مدیرعامل باشگاه و دبیری واحد فرهنگی آن باشگاه در راستای پیگیری برنامه ها و فعالیت ها    اقدام گردد. 
 
2- در صورت حضور اشخاص و کارکنان نسبت به برنامه ریزی جهت اقامه نماز جماعت در محل باشگاه و با حضور پرسنل محترم اقدام گردد.
 
3- نسبت به برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ویژه بازیکنان ، مربیان ، کادر فنی و سرپرستی و پزشکی تیم های فوتبال با حضور مربیان (امور دینی و اخلاقی) اقدام شود.
 
4- عیادت از جانبازان عزیز و ارجمند ، سرکشی از آسایشگاه های سالمندان و معلولان و دستگیری از نیازمندان در اولویت فعالیت های اجتماعی آن باشگاه قرار بگیرد.
 
5- نسبت به تهیه بسته های فرهنگی با متن و محتوای ((تقویت روحیه اخلاقی و توازن رفتارهای اجتماعی)) و هدیه فرهنگی ویژه رمضان و قرآن اقدام شایسته معمول گردد.
 
6- حفظ شئونات واجب الهی روزه واجب ماه مبارک رمضان به عنوان یک فریضه دینی و رویداد اجتماعی و وظیفه دینی فردی و گروهی و وظیفه اخلاقی اشخاص حائز اهمیت والایی بود و به جهت تکریم و تعظیم شعائر الهی اعلام می شود:
 
الف) به جهت انجام وظیفه و مساعدت به افراد روزه دار در طول روزهای ماه مبارک رمضان در صورت ضرورت تمرینات متصل به وقت افطار ختم شود (مسئولیت مستقیم این بخش متوجه مدیرعامل محترم و سرمربی تیم ها و مدیر تیم خواهد بود )
 
ب) تحت هر شرایطی از تجاهر و تظاهر به روزه خواری در محیط باشگاه و تمرین و اردو، اجتناب شده و حرمت و عظمت و ضرورت حفظ شئونات ایام رمضان برای بازیکنان و مربیان غیر مسلمان نیز تبیین و توضیح داده شده و توجیه گردند.
 
مزید امتنان است جلسه توجیهی با حضور مدیرعامل محترم، مسئول گروه فوتبال باشگاه، مربیان، بازیکنان، گروه پزشکی و سرپرستی و تیم های فوتبال و معاون فرهنگی و روحانی محترم باشگاه برگزار و گزارش اقدام به سازمان لیگ (واحد فرهنگی ) اعلام شود .