باشگاه نفت تهران بعد از اینکه حدود پنج، شش سال حضور قدرتمند و البته کم نوسان در فوتبال ایران فصل گذشته با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد تا جایی که در این فصل برای فروش به مزایده گذاشته شده است. در حال حاضر 2 هفته دیگر قرار است فصل نقل و انتقالات شروع شود و هنوز کسی دقیقا نمی‌داند که چه فرد یا شرکتی قرار است این باشگاه را خریداری کند و به نوعی بازیکنان این تیم در بلاتکلیفی مطلق هستند.

در حال حاضر تعدادی از بازیکنان نفت تهران قراردادشان با این باشگاه به پایان رسیده است و آنها بسیار بعید است که منتظر تعیین تکلیف این تیم باقی بمانند ولی سایر بازیکنانی که با این باشگاه قرارداد دارند با مشکلات بزرگی روبرو هستند. آنها در حال حاضر نمی‌توانند تا پایان فینال جام حذفی از این تیم جدا شوند و در صورتی که باشگاه بتواند تا پایان این تاریخ 50 درصد از قراردادشان را به حساب شان واریز کند این بازیکنان دیگر امکان جدایی از این تیم را ندارند در حالی که اصلا نمی‌دانند باشگاه نفت تهران قرار است در کدام شهر ادامه فعالیت بدهد.

در حال حاضر باشگاه ملوان ادعا کرده است که می‌خواهد امتیاز باشگاه نفت تهران را خریداری کند تا این باشگاه ریشه دار همچنان به فعالیت خود در سطح اول فوتبال ادامه دهد، جالب است که مالکان این تیم ادعا کرده اند که پول خریداری این باشگاه را دارند در حالی که بازیکنان این تیم بخش قابل توجهی از قراردادشان را از ملوان طلب کار هستند و معلوم نیست این باشگاه چطور می‌خواهد امتیاز نفت تهران را خریداری کند.

از طرف دیگر صحبت هایی در مورد اینکه  یک شرکت کاشانی قصد دارد امتیاز باشگاه نفت تهران را خریداری کند هم به بیرون منتشر شده است. این درحالی است که کاشان تا حالا نماینده‌ای در لیگ برتر نداشته است و معلوم نیست که آیا انها امکانات تیمداری در لیگ برتر را دارند یا نه.

هرچه که هست به نظر می‌رسد نفت تهران دقیقا همان راهی را می‌رود که باشگاه پاس چندین سال پیش رفته بود، 2 باشگاهی که به بازیکن‌سازی معروف بودند ولی به دلیل سیاست گذاری غلط محکوم به نابودی شدند.