بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و لزوم پیگیری آن در همه سازمان‌ها و ارگان‌ها، ورزش کشور به خاطر داشتن هزینه‌های سرسام آور و با توجه به اینکه هرساله در ورزش مبالغ هنگفتی هزینه میشود باید این سیاست انقلابی را الگو قرار داده و به آن عمل کند. 

گام اول برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در ورزش کم کردن هزینه‌های فدراسیون‌ها، تیم‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی است و به این ترتیب در گام دوم میرسیم به کسب درآمد در ورزش.

ورزش فراتر از یک سرگرمی:

در دنیای کنونی ورزش دیگر یک تفریح و سرگرمی نیست، ورزش یک صنعت پرسود است که توانایی بالایی در جذب سرمایه های پایدار دارد. ورزش میدان رقابتی نسبتا سالم برای تقابل ملت ها و ابزاری برای انتقال تفکرات فرهنگی است و این بخش اقتصادی ورزش است که این صنعت را پیش می برد.

حوادث ورزشی تاثیرات شگرفی در اقتصاد کشورها ایجاد می کنند که ردپای این تاثیرات در مراحل گذار آنها به توسعه یافتگی یا ظهور اقتصادی مشهود می باشد. در دنیای معاصر تعداد مدال های المپیک و جام های جهانی نمادی از قدرت اقتصادی، سیاسی و عرض اندام ابرقدرت های دنیا در مراحل پیشرفت و توسعه است. به طوری که فضای ورزشی از شاخصه های توسعه یک کشور محسوب می شود و از لحاظ سیاسی صنعت محبوب و برجسته ای است که سیاست مداران توجه ویژه ای به آن دارند. تاثیر ورزش در ملل دنیا به نحوی است که کشورهای عضو فدراسیون جهانی فوتبال از کشورهای عضو سازمان ملل متحد بیشتر است. 

اقتصاد ورزش به بکارگیری تئوری های اقتصادی برای تحلیل فعالیت های ورزشی اطلاق می شود یا به بیان دقیق تر اقتصاد ورزش به ارزیابی مسائل و الگوهای تخصیص بهینه منابع در سه بخش عملکرد ورزش، تولیدات ورزش و توسعه ورزش می پردازد.

اهمیت ورزش در کشور چیست؟

امروزه ورزش در همه نقاط جهان دارای اهمیت بالایی است، و خیلی مسائل پنهان ونهان دارد که اقتصاد مقاومتی هر دو جنبه ورزش را شامل میشود، از جمله مسائلی که این سیاست انقلابی میتواند آنها را در بر بگیرد،  به ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، تولید کالاها، تجهیزات و مکمل های غذایی در ورزش، صادرات کالاها و خدمات ورزشی، رونق گردشگری و توسعه بازارهای محلی از طریق حوادث ورزشی و تبلیغات، انتشارات اشاره کرد که بهروری از این زمین‌ها نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در ورزش

با نگاهی کلی به ورزش کشور متوجه میشویم، ورزش و اقتصاد مقاومتی فاصله‌ زیاد از هم دارند و باید برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در ورزش از پله اول شروع به کار کرد که همان کم کردن هزینه‌های ورزش است، اما چه راهکارهای را را میتوان در این زمینه استفاده کرد.

 از جمله راهکار برای کم کردن هزینه باشگاها و فداراسیون‌ها میتوان به استفاده از البسه و وسایل ورزشی ساخت داخل برپایی اردوهای داخلی وجلوگیری از ریخت وپاش در فدراسیون‌ها است.

در این میان استفاده از استعدادهای داخلی چه به عنوان مربی چه به عنوان ورزشکار می تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود.

در پایان باید گفت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در ورزش نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است و مسئولان ورزش کشور باید بیانات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و قدم به قدم در این مسیر پیش بروند زیرا کشور ما در همه زمینه‌ها نیاز مند این سیاست انقلابی است و با توجه به اینکه ورزش ما بیش از حد به دولت مبتکی است، اقتصاد مقاومتی میتواند نوش داروی ورزش کشور باشد.