تیم پرسپولیس در شرایطی دیروز نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد که هواداران پرسپولیس بسیار امیدوار بودند تا بازیکن و مربی سابقشان در تیم ذوب آهن یعنی یحیی گل محمدی بتواند استقلال خوزستان را متوقف کند و آنها با پیروزی برابر راه آهن قهرمان شوند. اما انگار آنها زیادی به یحیی دلخوش کرده بودند .

 

تاریخ نشان می دهد یحیی گل محمدی در بزنگاه های تاریخی به جای اینکه کمک پرسپولیس باشد ، کار را برای آنها خراب کرده و باعث ایجاد غم و اندوه زیاد برای سرخپوشان شده و این سناریو نا نوشته شاید باز هم تکرار شود.

 

اپیزود اول : گل به خود یحیی و حذف پرسپولیس در نیمه نهایی آسیا

جام باشگاههای آسیا سال 1375 ، پرسپولیس به سختی از سد حریفان غرب آسیا گذشته بود و حال باید در نیمه نهایی مقابل پوهانگ کره قرار می گرفت. هواداران پرسپولیس بسیار امیدوار بودند تا با شکست پوهانگ به فینال راه یابند اما در این مسابقه پرسولیس سه بر یک شکست خورد و به رده بندی رفت. 

یحیی گل محمدی در این دیدار با گلی که به اشتباه وارد دروازه پرسپولیس کرد نقش مهمی در بر باد رفتن آرزوهای سرخپوشان داشت.

اپیزود دوم : اشک های کیا و شکست پرسپولیس در فینال جام حذفی

پس از پایان نیم فصل اول لیگ برتر سال 1391 ، مانوئل ‍ژوزه سرمربی پرسپولیس به دلیل کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد و یحیی گل محمدی پس از پشت سر گذاشتن دوره ای موفق روی نیمکت صبا ، هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. 

پرسپولیس اگرچه در ابتدای حضور یحیی روی نیمکت این تیم نتایج خوبی گرفت اما رفتار یحیی با مهدوی کیا که از معدود بازیکنان خوب پرسپولیس در زمان ژوزه بود ، باعث خشم هواداران پرسپولیس شد. اواخر فصل هم درحالی که پرسپولیس نه مدعی جام بود، نه سهمیه یحیی در اقدامی عجیب کیا را کنار گذاشت تا داستان اشک‌های او در برنامه 90 بازهم یحیی را به «آدم بده» داستان تبدیل کند. 

در هر صورت پرسپولیس که در لیگ برتر به جایی نرسیده بود ، توانست به فینال جام حذفی راه یابد. مهدوی‌کیا هم برای خداحافظی با پرسپولیس در این دیدار حضور یافت. سرخپوشان در فینال در حضور 100 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان رفتند و اما باز هم یحیی نتوانست در حساس ترین مسابقه خود روی نیمکت پرسپولیس برای این تیم کاری کند و در نهایت در ضربات پنالتی از سپاهان شکست خورد. 

این مسابقه آخرین حضور مهدوی کیا در زمین فوتبال بود و گل محمدی او را در دقیقه 116 به زمین فرستاد تا در آخرین حضورش در مستطیل سبز ، فقط چهار دقیقه فرصت بازی پیدا کند .

طرفداران مغموم پرسپولیس که به دلیل شکست در فینال بسیار از گل‌محمدی ناراحت بودند ، پس از دیدن اشکهای کاپیتان کیا ، دیگر حضور گل محمدی را روی نیمکت تیم خود تحمل نکردند و این بازی آخرین حضور یحیی روی نیمکت سرخپوشان شد.

اپیزود سوم : شکست تیم یحیی از استقلال خوزستان و از دست رفتن رویای قهرمانی پرسپولیس

 مسابقات لیگ برتر امسال که پرسپولیس با بازی‌های خوب پس از سالها در کورس قهرمانی قرار گرفته بود اما بازهم در هفته آخر ، سرنوشت پرسپولیس دست یحیی افتاد. البته پرسپولیسی ها می توانستند پیروزی پرگل برابر راه آهن خودشان کار را تمام کنند و با توجه به تاریخ ، به گل محمدی امیدوار نباشند اما دفاع لایه ای راه آهن باعث شد تا امید پرسپولیسی ها به یحیی و تیمش در خوزستان باشد تا بتواند با متوقف کردن استقلال خوزستان ، قهرمانی را به هواداران پرسپولیس هدیه کند اما این بار نیز یحیی به کار پرسپولیس نیامد . البته این دفعه زمانی که خودش در پرسپولیس نبود ، باعث ایجاد اندوه برای هواداران پرسپولیس شد.

حال تنها کاری که یحیی می تواند کند تا کمی از اندوه هوادران پرسپولیس کم شود این است که استقلال را در فینال جام حذفی شکست دهد و تیمش را قهرمان کند تا استقلال نیز مثل پرسپولیس در این فصل دستش از رسیدن به جام کوتاه شود.