تراکتورسازی روز گذشته با وجود پیروزی 5 بر صفر مقابل استقلال اهواز از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بازماند و تنها چشم‌انتظار قهرمانی استقلال در جام حذفی است تا به عنوان تیم چهارم لیگ برتر مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.

سعید عباسی در مورد شرایط تراکتورسازی صحبت‌های زیر را انجام داد:

در مورد پیروزی مقابل استقلال اهواز صحبت می‌کنید؟
- روز گذشته بازیکنان ما تلاش زیادی کردند و یک پیروزی پرگل به دست آوردند. متأسفانه امتیازاتی که در طول فصل از دست دادیم و در جاهایی که می‌شد نتایج بهتری بگیریم، ولی این اتفاق نیفتاد قهرمانی را از دست دادیم. آب ریخته را نمی‌توان جمع کرد، این اتفاق رخ داده و باید تمرکزمان را روی ادامه مسابقات بگذاریم. امیدواریم استقلال در جام حذفی قهرمان شود تا سهمیه لیگ قهرمانی آسیا را کسب کند.

در برخی مقاطع امتیازاتی را از دست دادید که کسی فکرش را نمی‌کرد.
- در نیم فصل دوم فشار مسابقات بسیار زیاد شد، متأسفانه فاصله بین بازی‌های ما بسیار کم بود، شاید اگر تیم‌های تهرانی این وضعیت را داشتند، بازی‌ها را برایشان جابه‌جا می‌کردند تا بیشتر استراحت کنند، در هر صورت شما دیدید که خستگی ناشی از فشردگی مسابقات روی عملکرد ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی تأثیر منفی گذاشت. گلی که در دقیقه 88 مقابل صبا دریافت کردیم و شکست مقابل سیاه‌جامگان کارمان را دچار مشکل کرد.

به هر حال این مسائل هم جزو زیبایی‌های فوتبال است.
- دیگر قصد نداریم به عقب بازگردیم، سعی می‌کنیم نگاه نافذی رو به آینده داشته باشیم و با محکم‌تر بستن تیم‌مان و به وجود آوردن بستر مالی بهتر، با امید به تغییراتی که در سازمان لیگ و فدراسیون صورت می‌گیرد، روزهای بهتری در پیش داشته باشیم.

آیا به عملکرد تراکتورسازی نمره مثبت می‌دهید؟
- بررسی ابتدا و پایان کار نشان می‌دهد ما روند روبه رشدی داشتیم، ما در شروع کار مشکلات زیادی داشتیم و همه تلاشمان را برای موفقیت تیم به کار گرفتیم، در ابتدا امیدوارم خدا از ما راضی باشد و سپس رضایت مردم را جلب کرده باشیم. در هیأت مدیره و در بدنه باشگاه افرادی هستند که اسمی از آنها برده نمی‌شود، ولی با همه وجود برای حل مشکلات تلاش می‌کنند و از ما حمایت می‌کردند. وقتی این مسائل را در کنار یکدیگر می‌گذارم از نتایجی که به دست آمد، رضایت دارم، البته این اعتقاد را دارم که می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم، ولی برخی مشکلات این فرصت را گرفت.

این روزها بحث واگذاری باشگاه تراکتورسازی و اینکه زنوزی مالک گسترش فولاد خواهان گرفتن امتیاز تراکتورسازی است مطرح شده، آیا اقدامی در این مورد صورت گرفته است؟
- خبر خاصی در این مورد نداریم، این امر در سیکل کاری ما قرار داشته، ولی اتفاقی به صورت جدی رخ نداده است. با توجه به شرایطی که وجود دارد و دست مالک باشگاه را می‌بندد که این مالک می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد، بحث واگذاری مطرح شد. در این مورد ما هم اسامی را شنیدیم، ولی کسی به طور جدی برای این کار پا پیش نگذاشته است. این تصمیم از سوی صاحبان باشگاه در راستای بهبود وضع موجود گرفته شده، نه ‌اینکه خدای‌ناکرده بحث راحت شدن و شانه از مسئولیت خالی کردن، مطرح باشد. این مسئله چیزی از مسئولیت ما کم نمی‌کند، باشگاه همچنان باقدرت کارش را ادامه می‌دهد. ما به‌طور شفاهی دو بار از قلعه‌نویی برنامه خواستیم و به زودی به‌طور رسمی هم این اقدام را انجام می‌دهیم تا کار را باقدرت ادامه دهیم.

با وجود اینکه از دادن پاداش توسط حسین هدایتی به بازیکنان تراکتورسازی ابراز بی‌اطلاعی کرده بودید، امیر قلعه‌نویی این مسئله را به‌طور رسمی اعلام کرد.
- همان‌طور که مستحضر هستید پس از بازگشت از عمان، سیم‌کارتم سوخت و مدتی از خط دیگری استفاده می‌کردم. در همان زمان در این رابطه با من تماس گرفته شده بود که این موضوع را تشریک مساعی کنند. در مجمع فدراسیون هم یکی از اطرافیان هدایتی به من اعلام کرد برای پیروزی مقابل استقلال، پاداشی در نظر می‌گیرند که من همان‌جا گفتم ما برای خودمان برنده می‌شویم و از اینکه آنها برای پیروزی ما ارزش قائل هستند و قصد دارند پاداش بدهند تشکر کردم. مثل اینکه بعد از بازی هم این پاداش به دوستان پرداخت شده و آنها در اختیار بازیکنان گذاشتند، البته هر پولی که به تیم می‌آید، باید مدیریت باشگاه در جریان قرار بگیرد، به همین‌خاطر از قلعه‌نویی خواستم ریز کار را به ما اعلام کند تا در آینده حرف و حدیثی نباشد. خوشبختانه مسائل مالی باشگاه‌مان به طور شفاف مشخص است و ما هم آن‌قدر حاضرجواب هستیم که اگر کسی سوالی داشت با اسناد تمام مسائل را بیان کنیم. هنوز هم نمی‌دانم این پاداشی که داده چه بوده و به چه میزان است.

با وجود گذشتن یک هفته از اتفاقات بازی تراکتورسازی و استقلال آرای انضباطی این مسابقه صادر نشده و به شکایت شما از سیدمهدی رحمتی هم رسیدگی نکرده‌اند.
- البته ما شکایتی امضا نکردیم و به فدراسیون نفرستادیم و فقط در قالب بیانیه اعتراض‌مان را بیان کردیم. هدف‌مان رعایت حقوق پیشکسوت است. اصطلاحی در ایران مطرح است که تکریم از بزرگ‌تر وحدت ایجاد می‌کند، اگر این تفکر را نداشته باشیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. احترام‌ها باید رعایت شود، به نظر من رحمتی باید زودتر در این مورد اقدام کند تا کدورت‌ها از بین برود، البته این مسئله مربوط به خانواده استقلال است و قلعه‌نویی هم پیشکسوت فوتبال است. به نظر من رحمتی به عنوان کوچک‌تر باید اقدام کند و این مسئله را از دل قلعه‌نویی دربیاورند. اگر این فضا وجود داشته باشد، این اتفاقات باعث می‌شود که جوان‌ها هم تحت‌تأثیر قرار بگیرند.

در مورد دو دیدار آینده تراکتورسازی مقابل النصر امارات صحبت می‌کنید؟
- صرف‌نظر از مسائل مالی و مادی و اینکه ما خواهان موفقیت تراکتورسازی هستیم، نگاه ملی به مسائل مختلف داریم، اجازه کوچک‌ترین سهل‌انگاری را نداریم. با شناختی از تعصب وغیرت بازیکنانمان دارم، می‌دانم که آنها به خوبی واقف هستند که چشم یک ملت به عملکرد آنهاست، به همین‌خاطر تمام سعی و تلاشمان را می‌کنیم تا به موفقیت برسیم.

آیا از امیر قلعه‌نویی برنامه گرفته‌اید؟
- هنوز این اتفاق نیفتاده است، البته ما دو بار این مسئله را به صورت شفاهی از او خواستیم، با توجه به فشردگی مسابقات احساس می‌کنم قلعه‌نویی هنوز نتوانسته این مسائل را به صورت کتبی ارائه دهد. این اتفاق به‌زودی می‌افتد.

و صحبت پایانی.
- تراکتورسازی باقدرت برای خوشحالی مردم آذربایجان به تلاشش ادامه می‌دهد، امیدوارم به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که سال آینده بدون حرف و حدیث جام قهرمانی را بالای سر ببریم.