تیم فوتبال آکادمی کیا که برای حضور در اردوهایی تدارکاتی راهی آلمان شده بود، در این سفر در دو تورنمنت شرکت کرد که حاصل آن یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی بود.

شاگردان مهدی مهدوی‌کیا، در اولین تورنمنت که در یک آکادمی شبانه‌روزی برگزار شد در فینال با نتیجه یک بر صفر مغلوب بایرن مونیخ شدند تا به نایب قهرمانی بسنده کنند. در تورنمنت دوم به نام مورفلدن کاپ هم که در فرانکفورت برگزار شد، آکادمی کیا مرحله مقدماتی را با سه پیروزی و یک تساوی به خوبی پشت سر گذاشت و در مرحله یک چهارم نهایی به تساوی بدون گل مقابل اینتراخت فرانکفورت رسید و در ضربات پنالتی 3 بر 2 پیروز شد.

دیدار نیمه‌نهایی این تورنمنت برای آکادمی کیا مقابل ماینتس تا لحظات پایانی با نتیجه یک بر صفر به سود این تیم بود که در نهایت به تساوی کشیده شد. شاگردان مهدوی‌کیا در ضربات پنالتی 3 بر 2 مغلوب ماینتس شدند. در دیدار رده‌بندی آکادمی کیا مقابل تیم نوویساد صربستان قرار گرفت و با دو گل یادگار رستمی و یک گل علی اصغر شیخ‌الاسلامی 3 بر صفر به برتری رسید و سوم شد. ماینتس نیز با شکست وردربرمن قهرمان این تورنمنت نام گرفت.

آکادمی کیا در این سفر یک تفاهمنامه همکاری هم با یک آکادمی سوئیسی امضا کرد. مهدی مهدوی‌کیا در خصوص این تفاهمنامه همکاری گفت: این آکادمی یکی از بهترین آکادمی‌های فوتبال در سوئیس است که در بخش پایه فعالیت می‌کند. قرار است ما هم با آنها همکاری داشته باشیم.