به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، روز نخست از هفته سی و دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور درحالی از روز جمعه با برگزاری ۶ مسابقه آغاز می شود که دو بازی آن تقریبا تشریفاتی است اما در سایر دیدارها ۵ تیم برای قطعی کردن بقای خود در لیگ به میدان می روند. در این بین دیدار ملوان و پیکان، جایی که هر دو تیم برای بقا می جنگند، بسیار حساس خواهد بود. در زیر نگاهی گذرا به این بازی ها می اندازیم:

فجرسپاسی شیراز - مس کرمان
سه هفته بدون پیروزی باعث شده، خطر سقوط به دسته اول شاگردان محمود یاوری را تهدید کند. آنها برای رسیدن به آرامش باید در ۳ بازی باقیمانده خود در لیگ ۴ امتیاز کسب کنند، موضوعی که باعث می شود آنها با انگیزه بالاتر و برای رسیدن به پیروزی خانگی برابر مس به میدان بروند. در نقطه مقابل، مس که نه خطر سقوط را احساس و نه شانس قهرمانی و آسیایی شدن را دارد، می خواهد به ۱۰ هفته بدون شکست خود در لیگ ادامه داده و در رقابت با نفت، پرسپولیس و راه آهن لیگ را با رسیدن به پله پنجم به پایان برساند.

نفت تهران - داماش گیلان
کسب یک امتیاز از دو بازی گذشته باعث شد شاگردان ابراهیم زاده شانس کسب سهمیه آسیا از لیگ برتر بصورت مستقیم را از دست بدهند. آنها در هفته های پایانی لیگ تنها این فرصت را دارند به رده چهارم صعود کند و با قهرمانی سپاهان در جام حذفی به آسیا برسند. این مسئله باعث شده نفتی های تهران با تفکر پیروزی در ۳ بازی پایانی مسابقات را ادامه دهند تا این شانس اندک را از دست ندهند. البته حریف آنها داماشی است که همانند فجر در خطر سقوط به قرار دارد و در سال جدید هم دو شکست تلخ در لیگ و جام حذفی را تجربه کرده است. آنها برای ماندن در لیگ باید در ۳ بازی آینده ۴ امتیاز بگیرند، به همین دلیل بازیکنان این تیم باید بدون توجه به مشکلات مدیریتی و مالی در این مسابقه مهم به میدان بروند.

صبای قم - سایپا البرز
صعود به رده های بالاتر تنها هدف شاگردان صمد مرفاوی است که در این فصل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. آنها که با تساوی خارج از خانه برابر فولاد در هفته گذشته بقای خود در لیگ برتر را قطعی کردند، در هفته های پایانی تنها به فکر رسیدن به جایگاهی بهتر از رده دهم هستند. آنها در مسابقه هفته سی و دوم میزبان سایپایی بود که همانند این تیم هفته پیش بقایش در لیگ را قطعی کرد و در هفته های پایانی به فکر صعود به رده های بالاتر است. این یکی از دیدارهای تشریفاتی هفته جاری لیگ برتر است که دو تیم بدون دغدغه سقوط یا آسیایی شدن، تنها به فکر ارائه بازی خوب و رسیدن به جایگاه بهتری هستند.

ملوان بندرانزلی - پیکان تهران
خطر سقوط به لیگ دسته اول هم میزبان را تهدید می کند و هم میهمان را. ملوانی ها تنها دو امتیاز برای بقا نیاز دارند ولی پیکانی ها باید در ۳ بازی آینده خود پیروز شده و امیدوار به ناکامی ذوب آهن و آلومینیوم باشند تا حداقل برای برای در لیگ به بازی پلی آف برسند. شاگردان فیروز کریمی در ۳ حالت در این هفته با لیگ برتر وداع می کنند اول اینکه برابر ملوان ببازند، دوم با این تیم مساوی کرده و ذوب آهن و آلومینیوم در این هفته پیروز شوند و سوم پیروزی ذوب آهن و آلومینیوم است که بدون در نظر گرفتن نتیجه این بازی حکم سقوط پیکان را امضا خواهد کرد. در نقطه مقابل هم ملوان که در ۷ هفته اخیر بردی را تجربه نکرده، در اندیشه شکست دادن پیکان است زیرا در صورت تحقق این مسئله هم بقایش در لیگ را تضمین کرده و هم با هوادارانش آشتی خواهد کرد.

صنعت نفت آبادان - راه آهن تهران
دومین بازی تشریفاتی هفته در آبادان برگزار می شود. جایی که تکلیف صنعت نفت با صعود به دسته اول مشخص است و راه آهن هم خطر سقوط را احساس نکرده و شانس آسیایی شدن هم ندارد. هرچند شاگردان دایی در هفته های پایانی به فکر کسب امتیازات بیشتر و صعود به رده های بالاتر هستند اما در مجموع با توجه به شرایط دو تیم، این بازی حساسیت دیگر دیدارهای این هفته را ندارد.

ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس تهران
بقا و انتقام؛ این هدف مردان فرهاد کاظمی در تقابل با پرسپولیس است ‎ ، آنها می خواهند در این بازی حساس ابتدا پرسپولیس را شکست داد تا شانس بقای خود در لیگ برتر را افزایش دهند و در مرحله دوم به فکر گرفتن انتقام شکست تلخ مقابل این تیم سرخپوش تهرانی در جام حذفی هستند. در نقطه مقابل پرسپولیسی قرار دارد که امروز فینالیست جام حذفی است.

شاگردان گل محمدی در غیاب کریمی، حقیقی و پولادی، شاید دو چهره متفاوت داشته باشد. اولین چهره این است که آنها در اندیشه رسیدن به رده پنجم هستند، هرچند اگر فولاد در سه بازی آینده مغلوب شود و پرسپولیس هم همه دیدارهایش را ببرد، می ‍ تواند به رده چهارم هم برسد. چهره دوم اینکه پرسپولیس با تیم دومش به میدان اصفهانی ها می رود تا به بازیکنان اصلی اش برای فینال جام حذفی استراحت بدهد. البته با تمام این شرایط هم بازی های پرسپولیس و ذوب آهن همیشه زیبا و جذاب بوده و به نظر نمی رسد گل محمدی بخواهد با تحمل یک شکست دیگر، کارنامه اش در پرسپولیس را ضعیف تر کند.

برنامه کامل دیدارهای هفته سی و دوم لیگ برتر رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:
جمعه - ۲۳/۰۱/۹۲
* فجرسپاسی شیراز - مس کرمان، ساعت ۱۷، ورزشگاه دستغیب شیراز
* نفت تهران - داماش گیلان، ساعت ۱۷: ۳۰، ورزشگاه دستگردی تهران
* صبای قم - سایپا البرز، ساعت ۱۷: ۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* ملوان بندرانزلی - پیکان تهران، ساعت ۱۷: ۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* صنعت نفت آبادان - راه آهن تهران، ساعت ۱۷: ۳۰، ورزشگاه تختی آبادان
* ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۷: ۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

دوشنبه - ۲۶/۰۱/۹۲
* گهر دورود - آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی دورود
* تراکتورسازی تبریز - فولاد خوزستان، ساعت ۱۹، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* استقلال تهران - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی لیگ برتر:
۱ سپاهان اصفهان ۶۲ امتیاز
۲- استقلال تهران ۶۰ امتیاز - یک بازی کمتر
۳- تراکتورسازی تبریز ۵۸ امتیاز
۴- فولاد خوزستان ۵۴ امتیاز
۵- نفت تهران ۴۸ امتیاز
۶- پرسپولیس تهران ۴۶ امتیاز
-------------------------------
۱۴- ذوب آهن اصفهان ۳۱ امتیاز (تفاضل گل ۱۱-)
۱۵- آلومینیوم هرمزگان ۳۱ امتیاز (تفاضل گل ۱۴-)
۱۶- پیکان تهران ۲۴ امتیاز
۱۷- گهر دورود ۱۹ امتیاز - یک بازی کمتر (تفاضل گل ۲۵-)
۱۸- صنعت نفت آبادان ۱۹ امتیاز (تفاضل گل ۲۶-) - به دسته اول سقوط کرد