امیرحسین پیروانی در جمع خبرنگاران در هتل پیام اراک بیان کرد: اردوی یک هفته‌ای خوبی را در اراک پشت سر گذاشتیم و امکانات خوبی در اختیار ما بود که جا دارد از هیات فوتبال استان و باشگاه آلومینیوم که برگزار کنندگان این اردو بودند، تشکر کنم.

وی افزود: بعد از اینکه در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم و به مرحله نهایی این رقابت‌ها که مهر ماه در بحرین برگزار خواهد شد، صعود کنیم تمام تمرکز و تلاش خودمان را برای حضوری پر قدرت در این رقابت‌ها به کار بسته‌ایم.

پیروانی اظهار کرد: علیرغم اینکه به دلیل کسب نتایج ضعیف در دوره‌های قبل در سید چهارم قرعه کشی قرار گرفته‌ایم ولی همچنان امیدواریم بتوانیم با قرار گرفتن در یک گروه خوب بهترین نتیجه را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان اظهار کرد: متاسفانه امکانات خوبی در تهران برای آماده‌سازی در اختیار نداریم و فقط کمپ تیم‌های ملی است که آن هم جوابگوی این همه تیم در تمام رده‌ها نیست و تا اینجا بازی‌های دوستانه خوبی نیز نتوانستیم انجام دهیم. البته در آینده اگر مشکلی ایجاد نشود سه اردو را در کشورهای آلمان، لهستان و سنگاپور پیش بینی کرده‌ایم که امیدواریم انجام شود چرا که با این شرایطی که در حال حاضر داریم در بحرین هیچ گونه شانسی نداریم و تمامی پانزده تیم صعود کننده دیگر به این رقابت‌ها از ما جلوتر هستند.

وی بیان کرد: با این شرایط و علیرغم تمام مشکلات تمام تلاش خودمان را به کار می‌بندیم تا بهترین نتایج را در این رقابت‌ها کسب کنیم ولی کار بسیار دشوار است و در چهل سال اخیر فقط یکبار توانستیم به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کنیم.

پیروانی در خصوص تعامل تیم ملی جوانان با "کارلوس کی‌روش" اظهار کرد: کی‌روش در خیلی از تمرینات ما حاضر بود و همواره با تجربیات خود به ما کمک می‌کند ولی به نظر من ک‌روش مانند کتاب زرینی است که در کشور ما خوب ورق نخورده و نتوانستیم تا اینجای کار از او و تجربیاتش به خوبی استفاده کنیم.

وی در خصوص نحوه انتخاب بازیکنان تیم ملی جوانان گفت: بنده به اتفاق همکارانم تمام تلاش خودمان را کردیم تا هیچ بازی را از دست ندهیم و از بازی‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول که بازیکنان رده جوانان را داشتند تا لیگ‌های پایه را دنبال کردیم. البته به این معتقدم که امکان دارد که حتی یک تیم بهتر از تیم ملی در کل کشور پراکنده هستند که ما بدلیل همان کمبود امکانات و منابع نمی‌توانیم آنها را کشف کنیم.

پیروانی در خصوص وضعیت فوتبال اراک گفت: امکانات بسیار خوبی در اراک وجود دارد ولی برای موفقیت که همان صعود به لیگ برتر است مجموعه عواملی همچون مربی، مدیر، منابع مالی، حمایت کامل مسئولین و داشتن یک تفکر حرفه‌ای لازم است و تا زمانی که این عوامل در کنار یکدیگر جمع نشوند موفقیتی حاصل نمی‌شود.