کریم انصاری‌فرد را شاید بتوان یک مهاجم کلاسیک قلمداد کرد، مهاجمی که بدون شک می‌توانست در خط آتش تیم ملی بهترین جایگزین برای علی دایی باشد، اما در هر صورت مسیر فوتبالی این بازیکن به سمتی پیش رفت که کریم فراز و نشیب زیادی را در طی دوران بازیگری‌اش پشت سر گذاشته تا حداقل طی سال‌های گذشته این بازیکن نتواند حق واقعی‌اش را در ترکیب ثابت تیم ملی از کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی بگیرد.

با همه این تفاسیر انصاری‌فرد فصل گذشته با انتخابی درست به لیگ برتر یونان رسید و با پوشیدن پیراهن پانیونیوس دوباره به روزهای اوج بازگشت و چه بسا این تیم نه چندان نام آشنا با درخشش انصاری‌فرد و گلزنی‌های مهاجم ایرانی خود با رده پنجمی جدول به کار خود در لیگ برتر یونان پایان داد تا همچنان برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا، پانیونیوس امیدوار باقی بماند.

انصاری‌فرد در تیم ملی نیز طی سال گذشته روزهای خوبی داشت و همواره یک پای دعوت به اردوهای تیم ملی بود تا نشان دهد همچنان کادرفنی تیم ملی از جمله کارلوس کی‌روش امیدواری زیادی به وی دارد.

بر همین اساس گفت و گویی را با کریم انصاری‌فرد مهاجم ملی‌پوش باشگاه پانیونیوس انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 وضعیتت این روزها در لیگ یونان چطور است؟

لیگ یونان تمام شده و ما با رتبه پنجمی به کار خود در جدول رده بندی پایان دادیم و الان منتظر هستیم تا قرعه‌کشی رقابت‌های پلی آف یورو لیگ و لیگ قهرمانان‌ اروپا در فدراسیون فوتبال یونان انجام شود.

مگر حضور تیم‌تان در یورو لیگ قطعی نشده است؟

چرا قطعی شده اما ما باید در مرحله پلی‌آف بازی کنیم. یعنی 4 تیم آ اک، پانیونیوس، پاناتیایکوس و پائوک به صورت رفت و برگشت در قالب یک دوره دیدارهای گروهی با هم دیدار خواهند کرد و تیمی که در این بین اول شود به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد و تیم دوم راهی مرحله گروهی یورو لیگ می‌شود. تیم سوم نیز با یک بازی پلی آف به یورو لیگ راه پیدا خواهد کرد و تیم چهارم با دو بازی پلی آف راهی این رقابت ها می‌شود. نکته دیگر اینکه در حال حاضر حضور تیم فوتبال المپیاکوس نیز در لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده است.

وضعیت خودت برای فصل آینده چطور است. اینجا اخباری از سوی برخی رسانه‌های یونانی منتشر شد مبنی بر اینکه از تیم فوتبال آ ا ک آتن یکی از تیم‌های پرقدرت و مطرح فوتبال یونان برای فصل آینده پیشنهاد داری؟

بله درست است و این پیشنهاد صحت دارد. مسئولان این باشگاه با مدیر برنامه‌های من صحبت کرده و پیشنهاد خود را مطرح کرده‌اند.

چه تصمیمی برای حضور در این تیم خواهی گرفت؟ آیا فصل بعد تو را با پیراهن آ ا ک خواهیم دید؟

هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ام و منتظرم در این فصل، رقابت‌های پلی‌آف به پایان برسد تا بتوانم در این مورد تصمیم گیری کنم. طبیعتا من هم می‌خواهم بهترین تصمیم خود را برای آینده فوتبالی‌ام بگیرم.

 آیا باشگاه پانیونیوس به تو برای تمدید قراردادت پیشنهادی داده است؟

بله؛ این باشگاه به من پیشنهاد داده تا قراردادم را برای دو تا سه فصل آینده تمدید کنم. خوشبختانه در این باشگاه روزهای خوبی را سپری کرده‌ام و فکر می‌کنم انتخاب خوبی را در مسیر فوتبالی‌ام انجام دادم و خدا به من کمک کرد تا بتوانم عملکرد خوبی در لیگ یونان داشته باشم اما من به چنین عملکردی قانع نیستم، چون همیشه در فوتبال به دنبال بهترین‌ها هستم و دوست دارم پیشرفتم را ادامه داده و به تیم‌های بزرگتر برسم.

 

آیا در فکر حضور در لیگ‌های معتبرتر در قاره اروپا نیستی؟

قطعاً دوست دارم در کشورهای معتبر و مطرح اروپایی بازی کنم. در آینده چیزی قابل پیش بینی نیست اما من تلاشم را می‌کنم تا بتوانم در سال‌های آینده وضعیت بهتری نیز داشته باشم. اما با این حال نمی‌توانم پیش بینی کنم که چه اتفاقی می‌افتد و باید صبر کنم تا فصل به پایان برسد تا ببینم چه پیشنهاداتی دارم. فقط می‌توانم بگویم در یونان آرامش داشتم و از انتخاب تیم باشگاهی‌ام خیلی خوشحالم و فکر می‌کنم باشگاه نیز همه کارهای لازم برای اینکه یک فوتبالیست بتواند حمایت شود را در حق من انجام داد و من از کار کردن در این باشگاه و مربی‌ام احساس خوبی داشتم.

 آیا هنوز لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

من درگیر بازی و تمرینات هستم اما تا جایی که فرصت شود لیگ ایران و نتایجش را دنبال می‌کنم.

نظرت در مورد دربی 82 چیست. این مسابقه با پیروزی تیمی که یک روز پیراهن آن را در تن داشتی به پایان رسید.

من دربی را تا دقایق میانی نیمه دوم تماشا کردم، چون تمرین داشتیم و باید به محل تمرین تیمم می‌رفتم اما دربی یک بازی فوق‌العاده بود و باید به خاطر زیبایی دربی به فوتبال ایران تبریک گفت. دربی امسال یک فوتبال قشنگ از آب درآمد و این درحالی است که معمولا در سال‌های گذشته همواره شاهد بودیم که دو تیم استقلال و پرسپولیس محتاط بازی می‌کردند و این بازی همواره تحت تاثیر حساسیت‌های نام دربی قرار می‌گرفت اما این بار برایم خوشحال کننده بود که دربی تا این اندازه جذاب و پر گل از آب درآمد.

 حتما از برد پرسپولیس خیلی خوشحال شدی؟

بالاخره پرسپولیس را دوست دارم و از خوشحالی هوادارانش خوشحال شدم. این تیم توانست یک روند صعودی را در لیگ برتر داشته باشد و الان هم مدعی اول قهرمانی است و امیدوارم در آخر فصل جام به دستان پرسپولیس بچسبد و هواداران این تیم یک بار دیگر خوشحال شوند.

 به تیم ملی برسیم. حتما خبر داری که رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا قرعه کشی شد و تیم ملی رقیبانش را در این مرحله شناخت. تحلیلت از گروه ایران چیست؟

در فوتبال هیچ حریفی آسان نیست و این زبان حرفه‌ای فوتبال است که در این رشته ورزشی نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت. شما می‌بینید که خیلی از مواقع در بسیاری از لیگ‌های مختلف و یا در رقابت‌هایی مانند جام جهانی و یا جام ملت‌های اروپا و حتی بازی‌هایی که در سطح آسیا برگزار می‌شود، تیم‌هایی که از آنها انتظار نمی‌رود، می‌آیند و خیلی از پیش‌بینی‌ها را برهم می‌زنند. من معتقدم که تک تک حریفانمان در مرحله بعدی رقابت‌ها برایمان قابل احترام هستند و تک تک این حریفان رقبایی سخت برای تیم ملی ایران به شمار می‌روند و ما باید این دوره تلاش بیشتری به خرج دهیم برای رفتن به جام جهانی 2018 روسیه.

 

آیا می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم؟

تمام تلاش ما این است تا صعود کنیم تا بتوانیم برای اولین بار در تاریخ دو جام جهانی پیاپی را تجربه کنیم. فکر می‌کنم در این گروه کره جنوبی اصلی‌ترین رقیبمان است اما تیم‌های دیگر مانند قطر و ازبکستان را هم نباید نادیده گرفت. قطر دوباره چند بازیکن خارجی را به تیم ملی کشورش اضافه کرده و با پاسپورت قطری آن‌ها را به عضویت این تیم درآورده است. از سوی دیگر ازبکستان یک تیم پر قدرت است و فوتبال چین و سوریه هم در حال پیشرفت است. هر 12 تیمی که به این مرحله آمده‌اند حتما تیم های خوبی بودند که به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه پیدا کردند. من امیدوارم یک بار دیگر پس از 4 سال به جام جهانی برویم و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. خوشحالی مردم ایران یک دنیا ارزش دارد و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که تیم ملی راهی جام جهانی شود. مردم ایران بابت موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی و بخصوص تیم ملی فوتبال همیشه شادمان می‌شوند و من امیدوارم دوباره مردم را شاد کنیم و بتوانیم به جام جهانی برسیم.

 فدراسیون فوتبال ایران یک بار دیگر با کی‌روش دچار چالش شده و طرفین با یکدیگر بر سر امکانات به مشکل خورده‌اند. کی‌روش نیز در این مدت بسیار جنگیده و شاید حتی در آینده نزدیک در مورد همکاری او با تیم ملی اتفاقات جدیدی بیفتد.

ابتدا باید قاطعانه بگویم که کی‌روش هیچ چیزی را برای خودش نمی‌خواهد بلکه او هر چه می خواهد فقط برای موفقیت تیم ملی ایران و شاگردانش است. در فوتبال داشتن زمین خوب، لباس مناسب و داشتن بازی‌های تدارکاتی خوب یک امر ابتدایی است و کی‌روش برای این می‌جنگد که تیم ملی را موفق کرده و مردم را خوشحال کند و خواسته‌هایش به هیچ عنوان غیرمنطقی نیست. خواسته‌های کی‌روش منطقی و درست است و او دوست دارد تیم ملی با بهترین شرایط ممکن به جام جهانی برود و امیدوارم این اتفاق هم رخ دهد تا با این مربی بزرگ یک بار دیگر حضور در جام جهانی را تجربه کنیم.

خبر داری که مهرداد اولادی هم از میان ما رفت.

شنیدن این خبر تلخ برای من بسیار دردناک و باور تلخی بود. ابتدا فکر کردم این خبر شایعه است اما متاسفانه صحت داشت. از صمیم قلب ناراحت و غمگینم و جا دارد این مصیبت را به اهالی فوتبال و خانواده مهرداد تسلیت بگویم.