بیژن کوشکی بازیکن اسبق استقلال در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از داربی 82 چیست، گفت: شرایط این بازی با سایر بازی‌ها متفاوت است. البته من کلا با اینکه بازی استقلال و پرسپولیس را داربی به تمام معنا بدانیم مخالف هستم چرا که داربی به معنای واقعی وقتی است که شما از استادیوم خودت استفاده می‌کنی و به معنای واقعی کلمه میزبان هستید و از این امتیاز استفاده خواهید کرد. به هرحال من فکر نمی‌کنم داربی پیش‌رو هم جذاب باشد و دلیلش هم این است که حساسیت بازی خیلی بالاست و طبیعتا کیفیت فنی بازی پایین می‌آید. متاسفانه برخی از مربیان هم هستند که نتیجه بازی را به بازیکنان ربط می‌دهند و این درحالی است که موفقیت حاصل تلاش‌های سرمربی یک تیم است و او خیلی تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: شما اگر دقت کنید، می‌بینید معمولا کسانی در داربی‌ها گل می‌زنند که کمتر توجهی به آنها می‌شود و کسی از آنها انتظار گلزنی ندارد. دلیلش هم همان فشار و حساسیت بالای بازی است. از طرفی مربیان باید به بازیکنان آرامش دهند و من جز آقای کریمی، ندیدم کسی این کار را بکند. متاسفانه برخی‌ها به دنبال انداختن تقصیر به گردن بازیکنان هستند.

مدافع سابق استقلال درباره اولین تجربه‌اش از داربی پایتخت گفت: در اولین داربی فشار زیادی روی من بود. سرمربی آن تیم فیروز کریمی بود و آنقدر استرس داشتم که احساس می‌کردم پایم روی زمین نیست و روی هوا قدم می‌گذارم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تلخ‌ترین خاطره‌اش از داربی‌ها، داربی 65 است که علی کریمی موفق شد زودتر از او توپ را بزند و بازی را به تساوی بکشاند، بیان کرد: نه، نمی‌گویم آن خاطره تلخی بود. کریمی از ایمون زاید که خیلی سرتر بود و برای چه باید بگویم این یک اتفاق تلخ بود که او زودتر از من توپ را زد؟ نمود آن بازی وقتی زیاد شد که من با یک خبرنگار به مشکل خوردم.

کوشکی در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی وقت استقلال آن تساوی را تقصیر او انداخت، بیان کرد: من کلی می‌گویم. یک مربی آگاه برای همه دقایق برنامه دارد و البته حق دارد که از بازیکنانش توقع داشته باشد ولی وقتی اتفاق رخ داده و توپ به گل رفته، چه کار می شود کرد؟ من بیست بار آن صحنه که علی کریمی توپ را به گل تبدیل کرد را تماشا کرده‌ام. اگر او توپ را نمی‌زد هم یک نفر دیگر توپ را به گل تبدیل می‌کرد چون پشتش دو بازیکن پرسپولیس حضور داشتند.

بازیکن سابق استقلال در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به دربی 66 که علی علیزاده با دست توپ را زد چیست، گفت: فشار بازی آنقدر بالا بود که مطمئن باشید ناخودآگاه دست علیزاده به توپ خورد. این اتفاقات در بازی‌های پر فشار زیاد رخ می‌دهد. چه کسی فکر می‌کرد زیدان در فینال جام جهانی به سینه ماتراتزی بزند؟ متاسفانه برخی‌ها بعد از آن داربی فکر کردند نتیجه از قبل تعیین شده بود.