دیدارهای پیش داربی معمولا حساسیت بسیاری برای هر دو تیم پایتخت دارد، هواداران و حتی مربیان خیلی دقیق تمام بحث های این بازی را دنبال می کنند و مدام  احتمال کارت گرفتن و امتیاز گیری را پیشگویی می کنند. پیش داربی این هفته دیدار با سپاهان است و البته ملوان توسط استقلال و پرسپولیس.

 

می گویند استقلالی ها از اینکه پرسپولیس یک روز بیشتر استراحت می کند و روز شنبه بازی دارد معترض هستند، این اعتراض البته بیراه هم نیست به ویژه آنکه در دیدار رفت که استقلال در اصفهان بازی داشت و پرسپولیس در تهران هر دو دیدار در یک روز برگزار شد اما واقعیت این است که پرسپولیس باید از انزلی به تهران برسد و این موضوع اندکی سخت تر از بازی در ورزشگاه آزادی است.

 

با این وجود اما به نظر می رسد دیدار با ملوان در انزلی حتی می تواند از دیدار با سپاهان در تهران هم سخت تر باشد چرا که سپاهان با استیماچ از ۹ بازی گذشته تنها ۹ امتیاز به دست آورده و شرایط خوبی ندارد ضمن اینکه منهای دیدار با استقلال و پخش مستقیم انگیزه مضاعفی هم برای مقابله با استقلال ندارد چرا که نه در کورس قهرمانی است و نه در تلاش برای رهایی از سقوط.

 

در آنسو اما ملوان ترس از سقوط دارد و تلاش بیشتر و مضاعفی منهای اسم پرسپولیس و البته پخش مستقیم خواهد داشت.

 

مشکل دیگر پرسپولیس زمین تختی انزلی است. زمینی که مچ پا به سادگی در آن پیچ می خورد و احتمال مصدومیت یا حتی اشتباه در محاسبه و کارت گرفتن را زیاد می کند اما در آزادی زمین صاف است و کنترل تکل ها راحت تر.

 

در این سوی میدان البته باید اشاره کرد که هم در رده بندی و هم در تاریخ ملوان هم قد سپاهان نبوده و نیست و این نکته می تواند ترازوی رقبای پیش دربی را میزان کند.