دو شکست متوالی ذوب آهن برابر نماینده های تبریزی حاضر در لیگ برتر باعث شد تا فینالیست جام حذفی و صدرنشین گروه B لیگ قهرمانان آسیا در ادامه تیره روزی هایش عملا از کورس قهرمانی خارج شود. تیمی که بسیاری اعتقاد داشتند می توانست به راحتی مدعی نخست قهرمانی باشد بعد از تعطیلات نیم فصل و زمستانی با چنان افتی روبرو شد که طی 8 بازی تنها 8 امتیاز کسب کرد تا با از دست دادن دو سوم امتیازات ناکام بزرگ لقب بگیرد.

یحیی گل محمدی در هشت بازی بعد از تعطیلات زمستانی تنها یک برد آن هم در تهران مقابل نفت به دست آورد و در باقی بازی ها یا به تساوی رسید یا باخت تا تیمش عملا از جمع مدعیان قهرمانی دور شود. نکته جالب این که در این مدت طلسم ناکامی های ذوب در خانه هم ادامه پیدا کرد تا جایی که آخرین برد این تیم در فولادشهر برمی گردد به هفته شانزدهم برابر ملوان که با یک گل به سود آنها خاتمه یافت. 

گل محمدی برای دومین هفته متوالی بود که طعم باخت را می چشید آن هم مقابل دو نماینده تبریزی لیگ برتر تا با این شرایط وارد یک بحران جدی شود. مربی جوانی که در طول این چند هفته چالش های جدی با ستاره های تیمش پیدا کرده بود حالا باید خودش را برای عبور از این بحران آماده کند چون قطعا این کارنامه نمی تواند برای او و شاگردانش بیلان کاری خوبی باشد.