برانکو در مصاحبه با سایتی از شهر زادگاهش در کرواسی در خصوص ایران گفت: "من سال ها در ایران کار کرده ام، به زندگی در اینجا عادت کرده ام، راه روش زندگی و ذهنیت ایرانی ها خیلی نزدیک به کروات ها است. تمام سال های حضورم در ایران بسیار عالی بوده است و بزرگترین شکست من در این سال ها یاد نگرفتن زبان فارسی بوده است. البته چندین کلمه اساسی را بلد هستم اما این کافی نیست، با تجربه شش سال زندگی در ایران فکر هم نمی کنم که بتوانم فارسی یاد بگیرم."

برانکو در خصوص فوتبال ایران و پرسپولیس نیز گفت: "من هدایت تیمی را بر عهده دارم که قبل از من چهار سرمربی کروات داشته است، ایویچ، پوکلپوویچ، بگوویچ و کرانچار پیش از من سرمربی پرسپولیس بودند و فوتبال نوین ایران و پرسپولیس با هدایت استانکو در این تیم آغاز شد. ایرانی ها به مربیان کروات احترام می گذارند و هنوز هم بلاژویچ را دوست دارند. پرسپولیس بزرگترین باشگاه آسیاست و حدود 40 میلیون طرفدار دارد، این تیم دست کم پنجاه تا شصت هزار تماشاگر در هر دیدار دارد و در دیدار اخیر ما با سپاهان تیم استیماچ که به تساوی دو بر دو انجامید بیش از 90 هزار نفر در استادیوم بودند، مردم ایران عاشق فوتبال هستند و ارزش کار شما را می دانند و ما مربیان از احترامی که آنها برای ما قائلند لذت می بریم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص بازیکنان ایرانی هم گفت: فوتبالیست های ایران پتانسیل بالایی دارن و از ژنتیک توانمندی در فوتبال برخوردارند و کار با آنها لذتبخش است، البته از نظر رفتاری مشکلاتی نیز وجود دارد، آنها بسیار گرم و عاطفی هستند و بسیار راحت از خط احساسات عبور می کنند و پس از آن غیر قابل پیش بینی خواهند شد، آنها کاملا قابل انفجار هستند اما با کار جدی می توان کنترلشان کرد. جالب اینکه در بین تماشاگران فوتبال ایران اوباش وجود ندارد، در آخرین دربی تهران مقابل استقلال یکصد هزار نفر در استادیوم بودند، احساسات واقعا عمیق بود چرا که پیروزی در این بازی از قهرمانی برای آنها مهم تر است اما هیچ آتش و بمب و ترقه ای در ورزشگاه نبود، بازی خیلی حساس بود و ما در دقیقه 94 گل تساوی را زدیم اما با این حال هیچ حادثه ای رخ نداد. من شش سال در ایران کار کرده ام و به غیر از بازی با کره شمالی ترقه ای در استادیوم ندیدم، این نشان می دهد که فرهنگ تماشاگر و تشویق آنها خیلی با ما متفاوت است و ایرانی ها برای تماشای فوتبال که برای آنها مقدس است به استادیوم می آیند.

برانکو ادامه داد: درست است که زنان اجازه حضور در استادیوم را ندارند اما به شدت فوتبال را از تلویزیون دنبال می کنند و جالب اینکه از من که معمولا مورد انتقاد خانم ها هستند ستایش می کنند. این غیر ممکن است که در ایران از خیابانی عبور کنم و گروهی از مردم نخواهند عکس یادگاری بگیرند.

ایوانکوویچ در خصوص شرایط فعلی خود گفت: من تا پایان فصل قرارداد دارم و هدفم قهرمانی در لیگ است، تا این لحظه باشگاه و طرفداران از عملکردم رضایت دارند، پرسپولیس فصل قبل به سختی در لیگ باقی ماند اما اکنون در رتبه سوم قرار دارد و برای قهرمانی می جنگد.

برانکو در خصوص اوقات فراقت خود در ایران گفت: زمانی که سرمربی تیم ملی ایران بودم فرصت بیشتری برای مطالعه و یادگیری در مورد سنت ها و فرهنگ ایران داشتم اما مربیان در باشگاه ها اوقات فراغت زیادی ندارند، اکنون مسئولیت سنگینی دارم و مسابقات طی هر پنج یا شش روز برگزار می شود. ما روزی دو بار تمرین می کنیم و پس از آن حریفان را تجزیه و تحلیل می کنیم بنابراین هیچ وقت اضافه ای نداریم.

برانکو در خصوص غذاهای ایرانی و غذای مورد علاقه خود گفت: ایران برای ما شکموها کشور خطرناکی است، غذاهای ایرانی عالی هستند و من اینجا هر ماه به وزنم اضافه می شود. غذاهای ایرانی با کیفیت هستند، از انواع کباب ها گرفته تا مرغ و برنج و سالادو کیک، همگی فوق العاده هستند.

بلاژویچ هم همیشه از ایران با خود پسته به کرواسی می آورد. ایران کشور زیبایی است و من متاسفم که حدود 30 سال تصورم آنچه بود که در رسانه های غربی می دیدم. من امیدوارم که با رفع تحریم ها تصویر ایران در جهان تغییر کند.