اگر اساسنامه فدراسیون فوتال دستخوش تغییر شود که به نظر می رسد نیت ها این چنین باشد انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق خواهد افتاد چون ارسال اساسنامه به فیفا و هم چنین آن تایید زمان بر است و تصور می شود انتخابات فدراسیون فوتبال دست کم شش ماه به تاخیر بیافتد که در این صورت ثبت نام فعلی ملغی خواهد شد و دوباره از نامزدها ثبت بعمل خواهد آمد. گفته می شود اگر چنین شرایطی رقم بخورد علی کفاشیان دوباره وارد گود خواهد شد.
 
یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفت: « اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال پیش تر مورد تایید فیفا قرار گرفته است و هر گونه تغییری در آن باید با نظر فدراسیون بین المللی فوتبال باشد. ثبت نام نامزدها بر اساس اساسنامه فعلی صورت گرفته و در صورت تغییر اساسنامه دوباره باید از نامزدها ثبت نام بعمل آید.»
 
وی تصور کرد در صورت تغییر اساسنامه دست کم انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک به 6 ماه به تعویق بیافتاد و در این صورت و با تایید رئیس مجمع علی کفاشیان در سمت خود باقی خواهد ماند. 
 
این عضو هیات رئیسه که تمایلی به افشایی نام خود نداشت در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که وزارت ورزش و جوانان علاقمند است با تغییر اساسنامه کاری کند که وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس مجمع قادر به عزل و نصب رئیس فدراسیون فوتبال باشد یا نه؟ گفت:« من در این باره چیزی نمی دانم. اما یقینا این مسئله مورد تایید فیفا قرار نخواهد گرفت. فیفا بر برگزاری انتخابات و گزینش رئیس فدراسیون فوتبال با رای اعضای مجمع تاکید دارد. آن چه که می دانم حتی تغییر یک واو در اساسنامه باید مورد تایید فیفا قرار گیرد، در غیر اینصورت اجرایی نخواهد شد.»
 
گفتنی است در صورتی که اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال بدون تغییر به تایید هیات دولت برسد اردیبهشت ماه شاهد برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال خواهیم بود.