در شب برتری 3 بر 2 فرانسه در خانه هلند، پرتغال با پنالتی هدر رفته کریس رونالدو در زمین خودش یک بر صفر به بلغارستان باخت.

 در مهم ترین بازی دوستانه جمعه شب فوتبال اروپا، هلند در حالی از فرانسه پذیرایی کرد که جو بازی و سکوها به طور کامل تحت تاثیر درگذشت یوهان کرایف، اسطوره هلندی دنیای فوتبال بود و به همین دلیل در دقیقه 14 به احترام شماره 14 فقید هلند و بارسلونا، بازی به مدت یک دقیقه از جریان افتاد و  تمامی حاضران در ورزشگاه یک دقیقه به احترام ستاره درگذشته، او را تشویق و یادبوهایش را در معرض دید عموم قرار دادند؛ آنچه مدلی متفاوت از یک دقیقه سکوت قبل از شروع بازی بود.

 در این شرایط فرانسه با 3 گل گریزمان در دقیقه 6، ژیرو در دقیقه 13 و متوئیدی در دقیقه 88 موفق به شکست هلندی شد که 2 بار توسط  لوک دی یونگ در دقیقه 47 و آفلای در  دقیقه 86 به گل رسید.

 در دیگر بازی مهم، پرتغال در خانه یک بر صفر مغلوب گل دقیقه 19 مارسلینیو برای بلغارستان شد.  کریس رونالدو در نیمه دوم یک ضربه پنالتی را از دست داد.

در دیگر بازی های دوستانه، جمهوری ایرلند یک بر صفر از سد سوئیس گذشت، اسلواکی و لتونی به تساوی بدون گل دست یافتند، لوکزامبورگ 3 بر صفر مغلوب بوسنی و هرزگوین شد و ارمنستان و بلاروس به تساوی صفر - صفر رضایت دادند.