ایرج اسفندیاری فر  در آستانه اعزام به رقابت های گزینشی قاره آسیا اظهار داشت:برای رسیدن به مرز آمادگی سه نماینده کشتی فرنگی کشورمان در رقابت های گزینشی  هر آنچه را که نیاز بوده انجام داده ایم و بچه ها با پشت سرگذاشتن تمرینات مستمر شرایط خوبی دارند. 
وی تصریح کرد:به طور حتم سَوای از میزان آمادگی در یک رویداد ورزشی عوامل دیگری چون داوری، بد شانسی هایی مثل آسیب دیدگی و بیماری های عمومی شب قبل از مسابقه و بسیاری دیگر از مسائل هم برای کسب نتیجه لازم؛دخیل است به همین منظور اعتقاد دارم در رقابت های قزاقستان اگر دچار حوادث کشتی نشویم و روز،روز بچه ها باشد می توانیم هر سه سهمیه المپیک را به دست آوریم. 
اسفندیاری فر افزود:البته سایر رقبا هم بیکار ننشستند تا ما همه سهمیه ها را کسب کنیم به هر حال فرنگی کاران آسیایی به خصوص در اوزان سبک حرف های بسیاری در دنیا برای گفتن دارند و همین کار را تا اندازه ای سخت می کند اما در هر صورت کشتی فرنگی ایران قهرمان المپیک است و ما برای دفاع از اعتبار خود به مصاف سایر حریفان خواهیم رفت. 
مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خاتمه عنوان کرد:اگر به امید خدا در رقابت های گزینشی قزاقستان نتیجه مطلوب را کسب کنیم گام بسیار موثری را برای حضور موفق در بازی های المپیک 2016 برداشتیم چرا که در ادامه با تمرکز به این رویداد بزرگ ورزشی فکر خواهیم کرد. 
رقابت های گزینشی قاره آسیا روزهای 28 اسفندماه تا اول فرورین ماه در شهر آستانه برگزار می شود و نفرات اول و دوم هر وزن سهمیه حضور در المپیک را به دست می آورند. 
 
حمید سوریان روز 28 اسفندماه به مصاف رقبای خود می رود.، بشیرباباجان زاده روز 29 اسفندماه برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کند و مبارزات امید نوروزی و کمیل قاسمی نیز روز اول فروردین ماه سال 95 برگزار خواهد شد.