پژمان فزون خواه درباره ورزش فیتنس در کشور تصریح کرد: ورزش فیتنس به دلیل برخی ناملایمات چند ماهی است که به صورت کمیته فعالیت می کنند در حالی که قبلا با نام انجمن، مسابقات متعددی در کشور برگزار می کردند اما از زمانی که به صورت کمیته اداره می شود حق مسابقات را از ما گرفتند. 
 
وی ادامه داد: ورزش یک رشته پر مخاطب در جامعه است و با توجه به گستردگی این رشته ورزشی و توجه قشر زیادی از جوانان اولویت انجمن آموزش در استفاده از داروهای پزشکی برای پرورش اندام و مبارزه با گسترش و توسعه داروهای تقلبی این ورزش است. 
 
وی افزود: فیتنس اگر مورد توجه قرار بگیرد در آینده به عنوان ورزش اول در کشور توسعه پیدا خواهد کرد براین اساس طبق کمیسیون ماده پنج،تصمیم داریم که باشگاه فیتنس را از باشگاه های بدنسازی جدا کنیم و با توجه به بررسی های صورت گرفته سال آینده فیتنس را در تمام بخش‌ها مربیگری و‌آموزش، باید سامان دهی شود. 
 
فزون خواه گفت:در حال حاضر فیتنس ایران با آکادمی جهانی و فدراسیون جهانی کار می کند و با تنها دانشگاه فیتنس جهان در کره جنوبی ارتباط دارد. در حالی که فیتنس در تمام کشورهای جهانی به صورت فدراسیون اداره می شود در ایران تحت عنوان انجمن فعالیت می کند. 
 
وی ادامه داد:این رشته زیر مجموعه بسیاری  از ورزشهای کشور است چرا که تناسب اندام و تعادل برای ادامه فعالیت های ورزشی یک ورزشکار بسیار مهم است و اکنون چند فدراسیون در موازی با انجمن فیتنس مسابقات متعددی برگزار می کنند در حالی که تمامی مسابقات باید زیر نظر انجمن برگزار شود. 
 
رئیس انجمن فیتنس کشور تصریح کرد: هدف انجمن فرهنگ سازی در جامعه برای داشتن اعتدال است تا با ارائه برنامه غذایی مناسب به افراد تا بدون استفاده از داروهای غیر مجاز به اندام متعادل برسد. استقبال عمومی در جامعه از ورزش فیتنس گسترده است اما متاسفانه انجمن یک حوزه محروم در کشور است با اینکه می توانیم به صورت فدراسیون کار کنیم به صورت انجمن اداره می شویم که باز هم برای انجمن مشکلاتی ایجاد می کنند و اصرار دارند که به صورت کمیته ادامه فعالیت کند. 
 
وی ادامه داد:سالانه در کشور باشگاه های غیر معتبر چندین میلیارد از متقاضیان پول می گیرند و داروهای تقلبی در اختیارشان قرار می دهند هدف ما جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و ارائه داروهای مجاز به افراد جامعه است، بیش از 1500 مشاور بدنسازی در تهران حضور دارند که مجوز کار ندارند اما با این حال فعالیت می کنند و هیچ نظارتی بر آنها نمی‌شود. 
 
فزون خواه افزود: انجمن فیتنس به دنبال ترویج این رشته به صورت ورزشهای همگانی است تا تعریفی درست به اقشار جامعه ارائه دهیم، متاسفانه در کشور برخی مدیران ورزشی حاضر به ریسک کردن نیستند و می‌خواهند برخی رشته های ورزشی را حذف کنند در حالی که فیتنس برای شناخت درست در جامعه نیاز به حمایت مدیران ریسک پذیر دارد. 
 
وی گفت: فیتنس یک رشته مادر است و چند رشته معتبر دارد که با توجه به فرهنگ ایرانی تعریفی درست ارائه دادیم که با جامعه اسلامی هماهنگ است و در حال حاضر نیز در حال مذاکره با فدراسیون ورزشهای پهلوانی هستیم تا این رشته را در باشگاه های کشور پیاده کنیم. 

فزون خواه افزود: انجمن فیتنس تا پایان سال برنامه‌های متعددی در پیش دارد از جمله برگزاری اولین دوره مربیگری برای سال آینده نیز مسابقات کره و استرالیا را در پیش داریم که اگر حمایت کنند تیم ملی را به این مسابقات اعزام می کنیم و آمادگی داریم که اولین ورود مسابقات کشوری را برگزار کنیم. 
 
رئیس انجمن فیتنس گفت: لازم است از همکاری های مجدآرا، رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی و شعبانی بهار معاونت ورزش برای بقای رشته ورزشی فیتنس تشکر کنم چون کسانی به دنبال حذف فیتنس از ورزش ایران هستند اما آنها همیشه از ما حمایت کردند.