علی توفیق دبیر فدارسیون که اوایل این هفته برای مذاکره با مسئولان فیبا آسیا (بخش قاره ای فدراسیون جهانی بسکتبال) به ارمنستان سفر کرده بود، از بررسی استانداردهای مورد نیاز از میزبانی مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا و آسیا چلنج در ایران خبر داد.
 
توفیق  درباره سالن مورد نظر برای میزبانی مسابقات زیر 18 سال و آسیا چلنج گفت: برای میزبانی این رقابت ها  سالن 12 هزار نفری و تالار بسکتبال آزادی را در نظر داریم. با توجه به تعداد تیم های حاضر در مسابقات زیر 18 سال،‌ در صورتی که سالن دوم را تعیین نکنیم،‌ مسابقات طولانی می شوند. برای میزبانی مسابقات آسیا چلنج هم نیاز به سالنی با ظرفیت حداقل 8 هزار نفر داریم که به همین دلیل سالن 12 هزار نفری را در نظر گرفتیم.
 
دبیر فدارسیون از سفر تعدادی از نمایندگان فیبا آسیا به تهران در اردیبهشت 95 خبر داد و اضافه کرد: براساس قانون باید مبلغ 300 هزار دلار را در فیبا آسیا سپرده می گذاشتیم تا میزبانی مسابقات را برعهده بگیریم؛ اما با صحبت های محمود مشحون رئیس فدارسیون و با توجه به میزبانی های موفق قبلی،‌ این مبلغ نادیده گرفته شد. همچنین مقرر شد که تفاهم نامه ای بین فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پخش مستقیم مسابقات منعقد شود تا رقابت ها از طریق کانال های داخلی و ماهواره پوشش داده شوند.
 
وی افزود: فدراسیون بسکتبال آسیا،‌ حامی‌های مالی رسمی هم دارد که پس از طراحی رسمی آرم مسابقات در تبلیغات تلویزیونی و محیطی داخل ایران مطرح می شوند. مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا در تیر و مسابقات آسیا چلنج در شهریور 95 به میزبانی تهران برگزار می شوند.