به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،این دو بازیکن به خاطر بازی های خوبی که از ۱۴ تا ۲۰ دسامبر(۲۳تا ۲۹ آذر) به نمایش گذاشتند موفق به کسب این عناوین شدند.

جی جکسون با میانگین ۲۹٫۳ امتیاز (نفر اول کنفرانس شرق)، ۶٫۳ ریباند و ۷٫۷ پاس منجر به گل ( نفر دوم در این کنفرانس)، دیترویت را برای ثبت رکورد ۲ برد و ۱ باخت در این هفته از رقابت ها رهبری کرد. او در دو مسابقه از این سه مسابقه ۳۰ امتیاز یا بیشتر به دست آورد و در بازی سوم نیز ۲۳ امتیاز کسب کرد. جکسون در روز ۱۸ دسامبر، ۱۳ امتیاز از مجموع ۲۰ امتیاز دیترویت در وقت اضافه چهارم را به دست آورد و به دیترویت کمک کرد تا ۱۴۷ – ۱۴۴بر شیکاگو بولز غلبه کند.

کوای لئونارد با ثبت میانگین ۲۲٫۷ امتیاز (نفر هشتم کنفرانس غرب)، ۶٫۳ ریباند، ۲٫۷ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی، سن آنتونیو را برای ثبت رکورد ۳ پیروزی و بدون باخت رهبری کرد. این بازیکن ۵۶٫۴ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد و در دو مسابقه ۲۲ امتیاز یا بیشتر به دست آورد. لئونارد در روز ۱۶ دسامبر، در پیروزی ۱۱۴ بر ۹۵ تیمش مقابل واشنگتن ویزاردز،۴ شوت سه امتیازی و ، ۴ پاس منجر به گل، ۴ توپ ربایی و ۳ ریباند داشت و ۲۷ امتیاز کسب کرد.

بازیکنان سرشناسی مانند لبرون جیمز از کلیولند کاوالیرز، کلی تامپسون از گلدن استیت واریرز، کارملو انتونی از نیویورک نیکس، و دی مار دی روزن از تورنتو رپتورز، از دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن هفته در کنفرانس های شرق و غرب بودند.