به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز، استقلال برای ماندن در صدر جدول لیگ پانزدهم باید در هفته بیست و سوم از مهمان خودش پدیده 3 امتیاز بگیرد. با این حال حریف مظلومی و شاگردانش نشان داده که بستن راه استقلال در راه رسیدن به پیروزی را بلد است.

پدیده از ابتدای لیگ چهاردهم پای به بالاترین سطح فوتبال ایران گذاشت تا پس از آن سه مرتبه با استقلال روبه‌رو شود. خراسانی‌ها طی 270 دقیقه بازی 2 گل به استقلال زدند و 2 گل خوردند که البته گل آخر را یک خودی وارد دروازه‌شان کرد.

سه تساوی حاصل تقابل‌های استقلال با پدیده در دو فصل اخیر لیگ برتر بوده است در حالی که پیش‌بینی می‌شد آبی‌های مدعی عملکرد بهتری را برابر این تازه‌وارد به ثبت برسانند.

3 گل خیری و مرادمند زدند یک گل سجاد

بازی اول دو تیم چهارشنبه 30 مهر ماه سال 1393 برگزار شد. در ایستگاه دوازده لیگ چهارده، سجاد شهباززاده با گل دقیقه 3 خود هواداران میزبان را در سکوت فرو برد. با این حال در دقیقه 52 مهدی خیری مازندرانی با ضربه تماشایی‌اش نتیجه را برابر کرد. یک سال و 4 ماه و 17 روز قبل امیر قلعه‌نویی سرمربی آبی‌ها بود و علیرضا مرزبان سرمربی پدیده.

در بازی برگشت دوباره سهم هر تیم یک امتیاز بود البته این بار توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

و بالاخره جمعه 24 مهر ماه سال جاری و بازی سوم دو تیم در ایستگاه هشتم لیگ پانزدهم. 4 ماه و 23 روز پیش مهدی خیری از فاصله 40 متری دروازه خالی رحمتی را نشانه رفت تا یک سوپرگل را درون دروازه استقلال بکارد. پس از آن استقلال برای نباختن به آب و آتش زد تا روی حملات پردامنه‌اش محمدحسین مرادمند جوان در قلب خط دفاعی میزبان اشتباه کند. به این ترتیب گل تساوی بازی سوم را مرادمند وارد دروازه خودی کرد تا حاصل 270 دقیقه تلاش در تیم در یک فصل و نیم، 4 گل باشد که 3 تای آنها را بازیکنان پدیده به ثمر رساندند

روشنگر هر 210 دقیقه یک گل از استقلال خورده

نکته جالب توجه در بازی امروز استقلال و پدیده دروازه‌بانی است که شانس زیادی برای قرار گرفتن درون دروازه تیم خراسانی را دارد.

مجتبی روشنگر تاکنون در ادوار لیگ برتر 7 مرتبه با پیراهن سه تیم شاهین بوشهر، آلومینیوم هرمزگان و پدیده برابر استقلال به میدان آمده است. این دروازه‌بان باتجربه طی 630 دقیقه تلاش 6 گل از آبی‌ها خورده در حالی که 3 تای آنها از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیده و یکی از آنها همان طور که عنوان شد گل به خودی بود.

به عبارت ساده‌تر اگر از 4 گل یادشده فاکتور بگیریم، استقلالی‌ها در جریان 7 دیدار تنها 3 گل به روشنگر زده‌اند و این یعنی دریافت یک گل در هر 210 دقیقه. جالب اینکه عملکرد روشنگر در سه دیدار اخیر بهتر از قبل بوده است. دریافت 2 گل در 270 دقیقه آن هم با احتساب گل به خودی مرادمند.

به گزارش مشرق، دیدار استقلال و پدیده ساعت 17:30 دقیقه پنجشنبه 20 اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

 

جدول عملکرد 7 جدال لیگ برتری مجتبی روشنگر در تقابل با استقلال

لیگ

تیم

نتیجه

گلزنان استقلال

نهم

شاهین بوشهر

2 بر یک استقلال

عنایتی(48) و برهانی(56)

نهم

شاهین بوشهر

یک – صفر استقلال

رینالدو (پنالتی-34)

دهم

شاهین بوشهر

2 بر یک استقلال

فرزاد آشوبی (پنالتی- 30 و 41)

دوازدهم

آلومینیوم

2 بر صفر استقلال

ایمان موسوی (15) و فرزاد حاتمی (87)

چهاردهم

پدیده

یک – یک

شهباززاده (3)

چهاردهم

پدیده

صفر – صفر

-

پانزدهم

پدیده

یک – یک

محمدحسین مرادمند (گل به خودی -59