9 روز مانده به رای نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اختلافات فوتبالی ایران و عربستان، رسانه‌های عربستان از اتفاقات دیدار شب گذشته پرسپولیس مقابل تراکتورسازی سوء استفاده کردند و این حادثه را مصداق حقانیت خود دانست. البته تنها به آن اکتفا نکرده بله سخنان مهدی تاج رئیس سازمان لیگ ایران را تحریف کردند و به نقل از او این اتفاق را «نقطه سیاه» برای فوتبال ایران دانستند.

شب گذشته درحالی مدیر امنیت یوفا و مسئولان AFC در ورزشگاه آزادی بازی پرسپولیس و تراکتورسای را از نزدیک تماشا می‌کردند اتفاق بدی افتاد و هواداران پرسپولیس ترقه‌ای را به نیمکت بازیکنان تراکتورسازی زدند که منجر وقفه در بازی شد.

روزنامه الشرق الاوسط عربستان  از این حادثه سوء استفاده کرد تا این حادثه را مصداق حقانیت بهانه‌های خودشان به انتقال بازی‌ها به کشوری بی‌طرف بدانند.

این روزنامه سعودی از این اتفاق کاملا سوء استفاده کرد و نوشت: هواداران فوتبال ایران شب گذشته در بازی پیروزی مقابل تراکتورسازی ثابت کردند که اعتراض های چندین ساله عربستان مبنی بر اینکه ورزشگاه های ایران امنیت ندارند، بی‌جا نبوده است! در این دیدار  مقابل چشمان مدیر امنیت یوفا و رئیس کمیته امنیت AFC هواداران ایرانی با پرتاب نارنجک به زمین بازی باعث شدند که این دیدار متوقف شود.

در ادامه این روزنامه عربستانی حرف‌های تاج رئیس سازمان لیگ را نقل کرده است و از آن به نفع خود استفاده کرده است و دست به تحریف زد و به نقل از او این اتفاق را «نقطه سیاه» برای فوتبال ایران دانست. در حالی که تاج هرگز از این عبارت برای بازی شب گذشته استفاده نکرد.