به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برتری نفت تهران مقابل استقلال به پایان رسید. نگاهی به نتایج و برترین‌های این هفته از رقابت‌های لیگ می‌اندازیم.

سپاهان اصفهان 1 سایپا تهران 2: لوسیانو پریرا (سپاهان)، میلاد میداوودی و علی زینالی (سایپا)

پدیده 0- صبا 0

استقلال خوزستان 1- تراکتور سازی تبریز 1: علی اصغر عاشوری (استقلال)، محمد ایران پوریان (تراکتور سازی)

پرسپولیس 1- فولاد خوزستان 0: مهدی طارمی

راه آهن یزدان تهران 0- سیاه جامگان مشهد 0

گسترش فولاد تبریز 3- ملوان انزلی1: محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی، لئوناردو تیمنتا (گسترش فولاد)، پژمان نوری

استقلال اهواز 1- ذوب آهن اصفهان 1: طالب ریکانی (استقلال اهواز) احمد امیر کامدار (ذوب آهن)

نفت تهران 1- استقلال تهران 0: حنیف عمران زاده (گل به خودی)

برترین بازیکن: حامد فلاح زاده (سایپا)
دروازه بان آملی تیم فوتبال سایپا تهران پس از رفع آسیب دیدگی، بازگشت پرفروغی به ترکیب خودروسازان داشت و با واکنش‌های خود مقابل مهاجمان سپاهان نقش مهمی در برتری شاگردان مجید جلالی در این دیدار ایفا کرد. اوج کار فلاح زاده گرفتن پنالتی محمدرضا خلعتبری بود که ورق بازی را به سود سایپا برگرداند و منجر به پیروزی بیرون از خانه نارنجی پوشان پایتخت برابر مدافع عنوان قهرمانی لیگ شد.

برترین سرمربی: علی رضا منصوریان (نفت تهران)
بی شک تمام فوتبال دوستان می‌دانند که تقابل علی رضا منصوریان با استقلال تهران تا چه اندازه از لحاظ روحی برای سرمربی نفت دشوار است. منصوریان که در تمام بازی‌های لیگ برتر مدام در کنار خط شاگردان خود را راهنمایی می‌کند به دلیل دوران پر افتخار بازیگری خود در استقلال در بازی‌های نفت  برابر آبی پوشان پایتخت حتی یک دقیقه هم از روی نیمکت بلند نمی‌شود. اما شاگردان این مربی در هفته بیستم لیگ با شکست دادن استقلال ضمن صعود چند پله‌ای در جدول لیگ به 17 هفته شکست ناپذیری آبی پوشان پایتخت پایان دادند که تدابیر تاکتیکی علی منصور در این میان نقش ویژه‌ای داشت. به خصوص این که زرد پوشان پایتخت در تمام طول این دیدار  حساس حتی یک موقعیت 100 درصدی نیز به حریف خود ندادند.

تیم هفته: نفت تهران
نفت که در چند هفته اخیر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هیچ نشانی از اقتدار فصل گذشته خود نداشت و با ارائه بازی‌های ضعیف مقابل تیم‌های انتهای جدول به طور کل از قامت یک مدعی فاصله گرفته بود در بازی با استقلال صدر نشین جبران کرد و با نمایشی منطقی در امور تهاجمی و کارهای دفاعی روز سختی را برای شاگردان پرویز مظلومی رقم زد به همین دلایل نفت به عنوان برترین تیم هفته انتخاب می‌شود.
البته در هفته بیستم لیگ، تیم‌های پرسپولیس، سایپا و گسترش فولاد نیز عملکرد قابل تحسینی داشتند.

بازی هفته: پرسپولیس- فولاد
80 هزار هوادار پرسپولیس از مصاف این تیم با فولاد به اوج برگشته در یک غروب جمعه به اندازه کافی لذت بردند شروع طوفانی سرخ پوشان پایتخت در 15 دقیقه ابتدایی بازی منجر به خلق چندین موقعیت مسلم گلزنی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ شد که مهدی طارمی با استفاده از یکی از همین فرصت‌ها تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

در ادامه هر دو تیم فوتبالی برابر و هجومی را دنبال کردند و اگر بازیکنان پرسپولیس و فولاد چارچوب شناس تر بودند، یکی از پر گلترین بازی‌های لیگ پانزدهم رقم می‌خورد.

تعداد گل: 13 گل
میانگین  گل: 1.62 گل در هر بازی
پرگل ترین بازی: گسترش فولاد3- ملوان انزلی 1 (4 گل)
کم گل ترین بازی: پدیده0- صبا 0/ راه آهن یزدان 0- سیاه جامگان مشهد 0