به گزارش پارس به نقل از وبسایت رسمی برنامه نود، کمیته برگزاری رقابت‌های این کنفدراسیون امروز (دوشنبه) روز ۱۵ مارس سال ۲۰۱۶ (۲۵ اسفند ۱۳۹۴) را به عنوان روز ارزیابی نهایی در خصوص شرایط برگزاری دیدارهای میان نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران و عربستان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا در خاک ایران انتخاب کرده است.

براساس بیانیه‌ای که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را منتشر کرده کمیته برگزاری رقابت‌ها تصمیم گرفته برنامه بازی‌های چهار گروهی که نمایندگان ایران و عربستان سعودی در آن قرار دارند را اصلاح کند تا زمان کافی برای انجام ارزیابی‌های لازم در خصوص شرایط میزبانی ایران از نمایندگان عربستان فراهم شود. بر این اساس اگر تا زمان اعلام شده شرایط به حالت عادی برنگردد، تمام بازی‌ها میان نمایندگان ایران و عریستان سعودی تا پایان این رقابت‌ها در کشوری بی‌طرف برگزار می‌شود.

البته در این بیانیه‌ای مشخص نشده منظور از عادی شدن روابط، روابط سیاسی دولت‌هاست یا روابط بین فدراسیون‌ها. نکته دیگر در این بیانیه، عدم اشاره به نام کشور سوم بوده که ممکن است میزبان بازی‌های دو طرف شود. این درحالی‌ست که رسانه‌های عرب‌زبان در روزهای اخیر تلاش‌های بسیاری کردند تا کشورهای موردنظر خود را به عنوان میزبان احتمالی این بازی‌ها معرفی کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه، AFC از برگزاری جلسه‌ای دیگر خبر داده است. در دومین روز از جلسه کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر، این کمیته به صورت موشکافانه‌تر به بررسی تقاضاهای صورت گرفته از سوی فدراسیون‌های فوتبال عربستان سعودی و امارات برای تغییر محل برگزاری بازی‌های نمایندگان آنها برابر تیم‌های ایرانی به منظور تأمین شدن امنیت آنها خواهد پرداخت.
این کمیته البته تاکید کرده که هیچ تغییری در برنامه دیدارهای نمایندگان امارات با نمایندگان ایران ایجاد نخواهد شد. اماراتی‌ها هم در روزهای اخیر تلاش بسیاری کرده بودند تا با خوش‌خدمتی به عربستان، خود را وارد این بازی کنند.
AFC البته تاکید کرده بازی نمایندگان ایران با امارات را "بسیار با دقت" زیر نظر خواهد داشت و در صورتی که مشکلی ایجاد شود تصمیم دیگری گرفته می‌شود. 
به این ترتیب تلاش عربستان و امارات برای ایفای نقش در این پرونده خنثی شد و در صورتی که در دیدارهای نمایندگان ایران و امارات مشکلی ایجاد نشود، تغییری در میزبانی‌ها ایجاد نخواهد شد.