به گزارش پارس به نقل از تسنیم،جلال چراغپور در خصوص شکست 3 بر صفر تیم فوتبال امید ایران مقابل ژاپن و حذف از رقابت‌های مقدماتی المپیک گفت: با شروع دیدار تیم‌های امید ایران و ژاپن مسئله‌ای که بیش از هر چیز توجه را جلب می‌کرد، روش و استراتژی بسیار مناسبی بود که کادر فنی تیم امید برای این بازی اتخاذ کرده بود. در واقع استراتژی خاکپور برای مواجهه با ژاپن بسیار مناسب بود.

وی افزود: خاکپور در این دیدار از روش سرندینگ (محاصره کردن بازیکن پا به توپ و هجوم به وی) که روش بازی‌ برخی از تیم‌های مطرح جهان است، استفاده کرد و کناره‌ها را نیز در هر حمله ژاپنی‌ها با سه بازیکن می‌بست. استفاده از این روش بازی به روز دنیا جای خوشحالی دارد، ضمن اینکه سرمربی تیم امید از سیستم 1-4-1-4 مقابل ژاپن استفاده کرد که سیستمی کاملاً مناسب بود.

کارشناس فوتبال کشورمان و مدرس AFC تصریح کرد: آنالیز خوبی نسبت به تیم امید توسط کادرفنی صورت گرفته بود و بازیکنان در جریان 90 دقیقه بازی روانی خوبی را به معرض نمایش گذاشتند و حتی بسیار دونده بودند. بازیکنان تیم امید در 25 دقیقه اول تلاش فوق‌العاده‌ای را برای گل زدن داشتند، اما به آرامی آثار تحلیل رفتن نیروی آنها کاملاً به چشم می‌آمد، به طوری که این موضوع در بازیکنانی مانند ثاقبی، کریمی، ترابی و مطهری در جریان بازی مشهود بود. ما در این بازی موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم که البته تیر دروازه به کمک ژاپنی‌ها آمد و در گل نشدن فرصت‌های خوبی که داشتیم، بدشانس بودیم.

چراغپور یادآور شد: کادرفنی تیم امید به این مسئله فکر نکرده بود که آیا بازیکنان تیم امید می‌توانند 120 دقیقه با این روش بازی کنند؟ در واقع کادرفنی تیم امید برنامه دومی برای وقت‌های اضافه بازی نداشت و در جریان وقت‌های اضافه با کسر 30 تا 40 درصدی انرژی بازیکنان تیم امید مواجه شد. با این شرایط معماری تیم امید به دلیل عدم آمادگی جسمانی 120 دقیقه‌ای بازیکنان این تیم فرو ریخت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید برای این میدان بین‌المللی مناسب بود یا نه، گفت: رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک، در واقع یک کلاس آموزشی برای خاکپور بود و سرمربی تیم امید تجربه کافی را برای این رقابت‌ها نداشت.