به گزارش پارس به نقل از تسنیم، کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال هفته گذشته حکم نهایی خود را در خصوص سپ بلاتر، رئیس این نهاد و رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که بر این اساس هر یک از این دو به مدت هشت سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شدند.

این حکم باعث شده تا صحبت‌هایی در خصوص به خطر افتادن میزبانی روسیه برای جام جهانی 2018 مطرح شود، کشوری که عنوان شد پیش از انجام رأی‌گیری توانسته میزبانی را کسب کند و با 13 رأی بالاتر از هفت  رأی میزبانی مشترک اسپانیا و پرتغال و البته دو رأی میزبانی مشترک هلند و بلژیک به این مهم دست پیدا کند.

ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه، رئیس اتحادیه فوتبال این کشور و عضو کمیته اجرایی فیفا در این باره گفت: فکر می‌کنم محرومیت بلاتر و پلاتینی روی ما و آماده‌سازی مسابقات جام جهانی تأثیری نخواهد گذاشت. من هیچ مشکلی نمی‌بینم. ما به طور منظم از روند آماده‌سازی گزارش می‌دهیم و تأییدیه آن را نیز می‌گیریم. هیچ دلیلی برای محروم کردن ما از میزبانی جام جهانی وجود ندارد.

موتکو هفته گذشته اعلام کرد که بودجه به‌روز شده روسیه برای میزبانی جام جهانی 2018 مبلغ 38 میلیون پوند معادل 57 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

یازده شهر مسکو، سنت پترزبورگ، سوچی، کازان، سارانسک، کالینینگراد، وولگوگراد، روستوف، نیژنی نووگرود، یکاترینبورگ و سامارا میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود که قرار است از 14 ژوئن تا 15 جولای سال 2018 برگزار شود.