به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در روزشمار در 26 آذر فوتبال ایران و در سال 86، در نظرسنجی ای که سایت فیفا انجام داده بود، "عماد محمدرضا" بازیکن عراقی سپاهان به عنوان پدیده رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان انتخاب شد. سپاهان در این رقابت‌ها به یک برد و یک باخت دست یافت. در مسابقات جام باشگاه‌های جهان که با قهرمانی میلان ایتالیا به پایان رسید، کاکا به عنوان برترین بازیکن رقابت‌ها دست یافت.در سال 92 و پس از اهانت مردم ایران به لیونل مسی در فضای مجازی و به وجئود امدن جو منفی علیه ایران و دلخوری لیونل مسی، جمشید مشایخی پیشکسوت سینما و تلویزیون اعلام کرد که به نمایندگی از مردم ایران و برای دلجویی از این فوق ستاره آرژانتینی به دیدار او می رود.

 

در 26 آذر سال 84، علی کریمی بازیکن ایرانی بایرن مونیخ موفق شد در پیروزی دو بر یک تیمش مقابل دورتموند، نخستین گل بازی را به ثمر برساند.در 26 آذر سال 89 اشکان دژاگه به درخواست افشین قطبی برای حضور در تیم ملی ایران و بازی کردن در جام ملت های اسیا پاسخ منفی داد. هر چند دژاگه پس از حضور کی روش در ایران برای تیم ملی به میدان رفت.

 

هشت سال قبل و در چنین روزی، علی فتح‌الله زاده درباره کناره‌گیری محمد علی آبادی رییس وقت سازمان تربیت بدنی از انتخابات فدراسیون فوتبال پس از نامه AFC مبنی بر اینکه رییس تربیت بدنی نمی تواند رییس فدراسیون فوتبال هم شود، اظهار کرده بود: دکتر احمدی نژاد به دنبال این بود که یک مدیر قوی، مقتدر و توانمند سکان دار فوتبال کشور شود و برای همین نیز به معاون ورزشی خود تکلیف کرد که کاندیدای ریاست فدراسیون شود. علی آبادی نیز با تمکین از دستور رییس جمهور پذیرفت که این خطر را به جان بخرد، اما دیشب که این تکلیف از دوش رییس سازمان برداشته شد، و به لحاظ حفظ منافع ملی از حق خویش گذشت.

 

در سال 86، فیفا آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در سال 2007 را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با یک پله سقوط و کسب 677 امتیاز تیم 41 جهان و دوم آسیا قرار گرفت.همچنین در سال 86، اینتراخت فرانکفورت در حضور 86 دقیقه ای مهدی مهدوی کیا توانست با یک گل دویسبورگ را شکست دهد. همچنین هانزاروستوک در حالی که امیر شاپورزاده بازیکن ایرانی‌اش را از دقیقه 63 در میدان می‌دید 2 بر صفر بوخوم را از پیش رو برداشت.