به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در روزشمار 24 آذر، اتفاقات فوتبالی ایران و در سال 82 در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، تیم ملی فوتبال ایران با 649 امتیاز در جایگاه بیست و هشتم جهان و سوم آسیا قرار گرفت. هم‌چنین‌های تیم فوتبال کره جنوبی با 664 امتیاز در جایگاه 22 وتیم عربستان صعودی نیز با 655 امتیاز در جایگاه 26 جدول و ژاپن با 646 امتیاز در جایگاه 29 جدول قرار داشتند. این در حالی است که در شرایط فعلی ایران به عنوان تیم نخست آسیا در رده 45 جهان قرار دارد.

در 24 اذر سال 89 نیز، تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا با 495 امتیاز پس از تیم‌های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی در مکان چهارم آسیا و شصت و ششم جهان ایستاد که یکی از پایین ترین رتبه‌های ایران در یک دهه اخیر محسوب می‌شد.

در 24 آذر 85، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که همچنان در انتظار تاییدیه فیفا مبنی بر لغو تعلیق فوتبال ایران است تا ایران را در قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2007 و همچنین لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2006 – 2007 شرکت دهد. فیفا دو هفته پیش از این خبر به دلیل آنچه که دخالت‌های دولتی خواند، فعالیت ایران در تمامی زمینه‌های بین المللی فوتبال را به حالت تعلیق در آورده بود.

در سال 86 و در چنین روزی محمد علی‌آبادی در اظهارنظری و در پاسخ به اینکه گفته می‌شد طبق قانون AFC و FIFA رییس سازمان تربیت بدنی نمی تواند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شود گفت: هنوز از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف نداده‌ام و پس از بازگشت به تهران تصمیم‌گیری خواهم کرد. بودن یا نبودن من مهم نیست، هر چند که براساس اساسنامه‌ی فدراسیون فوتبال که به تصویب فیفا و تصویب ما رسیده، کاندیدا شدن هیچ فردی ممنوعیت ندارد و این موضوع ساخته و پرداخته‌ ذهن کسانی است که علاقه ندارند، فوتبال و هیچ مطلبی در داخل کشور شکل درستی داشته باشد.

در 24 آذر 85 نیز، اوساسونا در روزی که جواد نکونام بازیکن ایرانی‌اش را در میدان حاضر می‌دید، با سه گل از سد پارمای ایتالیا گذشت تا در جمع سی و دو تیم مرحله‌ی حذفی این رقابت‌ها قرار بگیرد.