به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت فیفا در این گزارش نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی انتقام جویانه توانست با شکست کره جنوبی در خانه اش به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند.

در این گزارش آمده است: سرمربیان دو تیم پیش از بازی اظهار نظرهایی را درباره یکدیگر داشتند که در نهایت این کی روش بود که نشان داد شاگردانش پیروز میدان هستند. بازی کره و ایران در اولسان پس از پیروزی استرالیا در مقابل عراق انجام شد و این در حالی بود که استرالیا با پیروزی بر عراق به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرده بود. در این بازی حساس و انتقام جویانه ایران کره را شکست داد تا هم به صدر جدول گروه اول برسد و هم اینکه انتقام نرسیدن ایران به جام جهانی ۲۰۱۰ در کره جنوبی را بگیرد. (در آن بازی تساوی یک بر یک ایران و کره جنوبی ایران را از رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۰ محروم کرد) ایرانی ها که اخبار بازی ازبکستان- قطر را پیگیری می کردند، لحظات پر اضطرابی را پشت سر گذاشتند. اما درخشش رحمان احمدی در درون دروازه ایران، مهاجمان کره را ناکام گذاشت. البته کره جنوبی در نیمه اول بر بازی مسلط بود اما در نیمه دوم ایران باانگیزه تر بازی را شروع کرد و پس از اشتباه کیم یونگ گیون، رضا قوچان نژاد توانست تک گل بازی را به ثمر برساند.

فیفا همچنین نوشت: ازبکستان در نیمه دوم بازی با قطر ۵ گل به ثمر رساند هر چند که آنها می خواستند ۷ گل بزنند تا تفاضل گل بهتری نسبت به کره پیدا کنند و کره جنوبی را به پلی آف بفرستند اما موفق نشدند و خودشان به پلی آف رفتند. در نهایت غول های آسیا یعنی ایران، کره جنوبی و استرالیا و تیم ملی ژاپن که دو هفته قبل صعودش را قطعی کرده بود، بلیت سفر به برزیل را رزرو کردند.