به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، در نظرسنجی که از ساعت 20:30 برای برگزاری یا عدم برگزاری المپیک 2024 در هامبورگ از شهروندان این شهر انجام شد، از میان 652.817 شرکت‌کننده 51.7 درصد یعنی 220.748 نفر به میزبانی این رقابت‌ها نه گفتند.

 دقایقی پیش اولاف شولتس، شهردار هامبورگ، برای اعلام این آراء و درحالی که فقط روی لبان حضار مخالف لبخند دیده می‌شد پشت تریبون رفت و اظهار داشت:" زنان و مردان هامبورگی تصمیم گرفته‌اند میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 را قبول نکنند. من و شورای شهر مایل بودیم نتایج جور دیگری می‌شد اما همه چیز واضح است. مردم نمی‌خواهند و باید این نتایج را پذیرفت، چرا که تصمیم آنها لازم‌الاجراست و برای ما در هامبورگ نظر شهروندان معتبر دانسته می‌شود. از سویی دیگر میزان بالای مشارکت شهروندان در این رفراندوم جایی برای بحث باقی نمی‌گذارد." نماینده حزب چپ هامبورگ هم گفت:" حیرت‌زده‌ایم اما از نتایج کسب شده خوشحالیم. این نتایج نشان می‌دهد شهروندان هامبورگ منافع دیگری را در مقایسه با برگزاری المپیک در این شهر مهم می‌دانند."

گفتنی است یکی از عواملی که مخالفان در اصرار به عدم برگزاری این رقابت‌ها در هامبورگ برمی‌شمرند هزینه پنجاه میلیون یورویی است که تخمین زده می‌شود باید تنها تا زمان قرعه‌کشی یعنی سپتامبر 2017 برای تجهیز و آمادگی شهر خرج شود. حدود دو سال پیش هم شهر مونیخ آلمان برای میزبانی المپیک 2022 نامزد شده بود، اما بیش از شصت درصد شهروندانش به این تصمیم نه گفتند که این هفتمین شکست شهرهای آلمانی در مجاب کردن مردم خود برای برگزاری این رقابت‌های بین‌المللی محسوب می‌شد.