• به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارساصغر باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی سپاهان گفت: سرمربی یکسری وظایف دارد که یکی از آنها مدیریت نیمکت است و اینکه در حین بازی بتواند این کار را انجام دهد. بنابراین چون یک بازی حساس در جام حذفی را پیش رو داشتیم نیاز به کسی بود که بتواند نیمکت را مدیریت کند. پس از بررسی‌های لازم از مجموعه افرادی که داشتیم، دیدیدم که بهترین گزینه برای این بازی محرم نویدکیا است تا بتواند نیمکت سپاهان را مدیریت کند.

وی ادامه داد: در همین خصوص مشورت‌هایی را با نویدکیا انجام دادیم و پس از صحبت‌هایمان ایشان پذیرفت تا در این مسابقه مدیریت کار را برعهده گرفته هرچند که ممکن است خودش کارهای اجرایی را انجام ندهد اما مدیریت بازی با راه‌آهن به عهده نویدکیا خواهد بود.

باقریان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد سپاهان در انتخاب مربی موقت کمی شتاب‌زده عمل کرد چراکه ابتدا بصیرت به عنوان مربی موقت انتخاب شد و پس از آن نویدکیا را انتخاب کردند، گفت: چه کسی انتخاب بصیرت را تایید و آن را اعلام کرد؟ اگر از طرف باشگاه بود بگویید ببینم چه کسی این کار را انجام داد؟ اگر هم از طرف خودشان این تحلیل را کرده‌اند ما نباید پاسخگو باشیم.

مدیرعامل سپاهان در مورد گزینه‌های سرمربیگری این تیم گفت: به طور کلی صحبت می‌کنم چراکه هنوز وارد جزئیات نشده‌ایم. تا الان 20 رزومه از داخل و خارج روی میز من است و باید آنها را کنار هم بگذاریم و خواسته‌های خودمان را هم ببینیم تا در نتیجه مشخص شود توانایی‌های کدام گزینه به خواسته‌های ما نزدیک‌تر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیر قلعه‌نویی هم در بین گزینه‌ها حضور دارد یا خیر؟ گفت: قلعه‌نویی هم در بین گزینه‌ها هست.

باقریان افزود: تا دیروز فرکی سرمربی سپاهان بود و در نهایت از این تیم جدا شد اما از امروز باید وقت بگذاریم تا لیست گزینه‌ها را کوچک کرده و در نهایت به 2-3 اسم خواهیم رسید و سپس مذاکرات را آغاز خواهیم کرد.

وی با رد این موضوع که فرکی از سپاهان اخراج شده است، گفت: خدا وکیلی اصلا این بحث وجود ندارد. ما هفته‌ای 2-3 جلسه با یکدیگر برگزار می‌‌کردیم و حتی تا روز آخر هم یک جو سنگین و برادرانه وجود داشت و هیچ مشکلی با یکدیگر نداشتیم.

مدیرعامل سپاهان افزود: در آخرین جلسه فرکی به من اعلام کرد که شخصیت اجتماعی‌ام مهم‌تر از شخصیت کاری‌ام بوده و می‌گفت احساس می‌کنم که شخصیت اجتماعی‌ام در سپاهان در حال زیر سوال رفتن است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید به خاطر مسائل مالی و رقم قرارداد بالای فرکی، سپاهانی‌ها منتظر بودند این مربی خودش استعفا دهد، گفت: مطمئن باشید حتی یک سر سوزن هم در مورد مسائل مالی مشکل نداشتیم و پیشنهاد اولیه جدایی از خود فرکی بود و به هیچ وجه اخراجی در کار نبود.

باقریان افزود: پس از بازی با استقلال اهواز فرکی به من پیام داد که اگر امکان داشته باشد به صورت توافقی جدا شویم. البته اینجا دیگر بحث خارج از فوتبال بود.

مدیرعامل سابق فولاد در مورد اینکه آیا بهتر نبود در سپاهان بیشتر به پای فرکی می نشست گفت: اگر کسی من را بشناسد می‌داند که حتی در فولاد سه سال به پای بگوویچ نشستم تا نتیجه گرفتیم اما آنها چنین بحث‌های شخصیت اجتماعی و ... مطرح نبود. آنجا یک مربی حرفه‌ای حضور داشت که سه سال طول می‌کشید به نتیجه برسد اما با فرکی بحثمان فوتبالی نبود و می‌گفت شخصیت اجتماعی‌ام زیر سوال رفته است.

باقریان در مورد اینکه به نظر می‌رسد در سپاهان یک نوع «نویدکیاسالاری» شکل گرفته است، گفت: هر کسی می‌تواند تحلیلی داشته باشد. اگر کسی من را بشناسد می‌داند سرم هم برود زیر بار چنین مسائلی نمی‌روم. در فوتبال چیزهای مهم‌تری برایم وجود دارد و نمی‌خواهم خودم را زیر سوال ببرم. چند سال از فوتبال دور شدم و تن به این مسائل ندادم و الان هم نمی‌خواهم شخصیت کاری‌ام را زیر سؤال ببرم.

وی در مورد اینکه آیا در باشگاهش تحت فشار قرار دارد یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه تحت فشار نیستم و هیچ اولتیماتومی در کار نیست.

مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه دو ماه قبل پیش‌بینی شده بود نویدکیا جایگزین فرکی و رحیمی جایگزین باقریان خواهد شد، گفت: دو ماه پیش یک بحثی شده و حالا دو ماه بعد سرمربی می‌رود. آیا این تغییر و تحول است؟ این مسائل چه ارتباطی به همدیگر دارد. من آدمی هستم که به یک روز بعد هم حساس نیستم و تا زمانی که کار می‌کنم. وظیفه خود می‌دانم تا براساس چارچوب‌هایی که وجود دارد کار کنم و به مسائلی که گفتید فکر نمی‌کنم. به این مسائل اصلا فکر نمی‌کنم که بخواهم برایم اهمیت داشته باشد یا بخواهم خودم را بر مبنای آن زیر سوال ببرم. آیا شما می‌دانید که تا 2 دقیقه دیگر زنده هستید؟ خود من هم شاید 30 ثانیه دیگر سکته کنم و از دنیا بروم!

باقریان در مورد اینکه چه برنامه‌هایی برای قدرتمندتر شدن سپاهان دارد، گفت: اجازه دهید اول تکلیف سرمربی را مشخص کنیم ضمن اینکه هدف کوتاه‌مدتمان قهرمانی و حضور موفق در آسیا است. هنوز هم خود را گزینه اول قهرمانی می‌دانیم و فکر نمی‌کنم در این راه مشکلی وجود داشته باشد.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد پس از رفتن حاج‌صفی تمام این مشکلات ایجاد شد، گفت: از اول هم مخالف این موضوع بودم اما شرایط طوری تنظیم شده بود که احسان برود. من چند ساعت با او صحبت کردم اما حاج‌صفی تصمیمش را برای رفتن گرفته بود. شاکله تیم ما نیز طوری تنظیم شده بود که آمادگی ضربه پذیری نداشت. اگر از قبل پیش بینی کرده بودند کار به اینجا نمی‌رسید. هرچند که گذشته‌ها گذشته و سعی می‌کنیم از این به بعد به آینده فکر کنیم.

باقریان در پایان در مورد انتخاب سرپرست این تیم گفت: به زودی وارد این بحث شده و سرپرست را هم انتخاب می‌کنیم.