~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برای قایقرانی ایران در اندونزی و با رقابت تیم ملی آب‌های آرام در مسابقه‌های قهرمانی آسیا آغاز می‌شود.

مسابقه‌های آب‌های آرام قهرمانی آسیا 13 آبان در اندونزی آغاز می‌شود که آخرین شانس آسیایی‌ها برای کسب سهمیه المپیک در اندونزی است و قایق‌های نخست این رقابت‌ها به ریو می‌روند.

در مسابقه‌های قهرمانی جهان نیز سهمیه المپیک توزیع می‌شد اما حضور قایقرانان معتبر مانع از کسب سهمیه بانوان ایران شد.

با توجه به اینکه کشورهای قدرتمند آسیا به مانند چین در مسابقه‌های جهانی سهمیه گرفته‌اند به همین دلیل قایقرانان تیم ملی بانوان برای کسب سهمیه شانس زیادی در اندونزی دارند.

هدیه کاظمی و آرزو حکیمی با توجه به اینکه در حال حاضر در اردوی برون مرزی حضور دارند می‌توانند نمایندگان ایران در ریو باشند، هرچند که حکیمی از ناحیه کتف مشکل دارد و این باعث نگرانی شده اما نایب رییس بانوان فدراسیون مصدومیت آرزو حکیمی را جدی

نمی داند و تاکید کرده است که حکیمی در اندونزی حاضر است.

به گفته نایب رییس بانوان فدراسیون قبل از آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا بین حکیمی و کاظمی تست انتخابی گرفته می‌شود.

اردیبهشت 95 نیز آخرین شانس تیم ملی روئینگ برای حضور در المپیک ریو است. مسابقه‌های کسب سهمیه المپیک اردیبهشت در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود و این رقابت‌ها تنها برای کسب سهمیه در آسیا انجام می‌شود.

قایق تک‌نفره و دونفره سبک وزن جزو شانس‌های تیم ملی روئینگ بانوان برای کسب سهمیه المپیک هستند.

در تک نفره 7 قایق نخست و در دونفره سه قایق اول سهمیه المپیک را می‌گیرند. مهسا جاور از شانس های اصلی بانوان برای کسب سهمیه است.

با توجه به اینکه تک نفره رقابت‌های کسب سهمیه اوپن است و قایق سبک و سنگین در آن مطرح نیست همین موضوع می‌تواند کار را برای کسب سهمیه بانوان دشوار کند.

تیم ملی اسلالوم بانوان نیز برای نخستین بار است که به صورت جدی برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند.

از شهریور سال گذشته اردوهای تیم ملی اسلالوم بانوان به صورت منظم و زیر نظر کتایون اشرف آغاز شده است و تیم ملی برای کسب سهمیه تلاش می‌کند.

تیم های چین و ژاپن در اسلالوم جزو مدعیان و قدرت‌های آسیا هستند که برای کسب سهمیه المپیک در اولویت قرار دارند.

به دلیل اینکه این ماده تعداد مدال‌های زیادی دارد تیم‌های مدعی در المپیک سرمایه‌گذاری خوبی در اسلالوم کرده‌اند واین کار را برای تیم ملی ایران سخت کرده است.

با توجه به نمایش تیم ملی درکاپ فرانسه شانس بانوان اسلالوم برای کسب سهمیه صفر نیست اما کار به این راحتی نیست.