به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در خصوص مسائل مختلف مربوط به فوتبال از جمله برگزاری دربی 81، مناظره‌ای که قرار است بین اسدی و کی‌روش برگزار شود و سایر مسائل روز مربوط به تیم ملی گفت و گویی را انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فارس:‌ دربی را تماشا کردید؟

بله از طریق تلویزیون این بازی را تماشا کردم.

فارس: از لحاظ فنی این بازی چطور بود؟ به نظر می‌رسد یکی از زیباترین دربی‌ها را شاهد بودیم.

فکر می‌کنم در فصل جاری کیفیت بازی‌ها بالا رفته و این مسابقه هم نشان داد که این دو تیم به دور از محافظه‌کاری قصد یک بازی زیبا را دارند. در مجموع هر دو تیم بازی خوبی را ارائه دادند و پاسخ تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند تا از استقلال و پرسپولیس حمایت کنند را به شکل مناسبی دادند. ضمن اینکه این مسابقه بدون کمترین تنش برگزار شد که این موضوع خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فارس: داوری مسابقه چطور بود؟

به نظر من ترکی خیلی خوب داوری کرد و قضاوت قاطعانه‌ای داشت. معتقدم که باید از داوران‌مان که در این شرایط چنین با قاطعیت سوت می‌زنند قدردانی کنیم.

فارس: در این مسابقه رحمتی درخشش خوبی داشت. قصد ندارید بین او و تیم ملی میانجیگری کرده و کاری کنید که گلر استقلال به تیم ملی برگردد؟

این دیگر سلیقه کادر فنی تیم ملی است و هر تصمیمی که کادر فنی در این خصوص بگیرد را مورد حمایت ماست. در این خصوص نباید ما تصمیم‌گیرنده باشیم. کی‌روش منافع تیم ملی را می‌بیند و انتخاب اعضا و نفرات صد در صد با خودش بوده و کسی حق دخالت ندارد.

فارس: هفته گذشته به جلسه‌ای برای حمایت تیم ملی برگزار شد تا از این پس شاهد آرامش پیرامون تیم ملی باشیم و دیگر از جنگ و جدال‌های همیشگی در امان باشیم. با این حال دیروز اسدی دبیرکل فدراسیون اعلام کرد که فقط در 90 با کی‌روش مناظره می‌کند و حاضر نیست تا در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال این مناظره انجام شود. در این خصوص می‌خواهم بپرسم اصولا جای مناظره کجاست.

ما مناظره‌ای نداریم که بخواهیم مناظره و بحث و صحبتی بین افراد انجام دهیم. طرفین به اندازه کافی در رسانه‌ها علیه یکدیگر مناظره کرده‌اند و دیگر نیازی به مناظره نیست. ما نیز جزو یک خانواده هستیم و توصیه می‌کنم که هر دو طرف سعه صدر داشته باشند و هر کسی به وظیفه خود عمل کند و نیازی نیست که بخواهیم مقابل هم باشیم.

فارس: کی‌روش اصولا با نبی، دبیرکل قبلی فدراسیون فوتبال مشکلی نداشت اما از زمانی که اسدی در این سمت منصوب شده است اختلاف‌ها بین کی‌روش و او آغاز شده و هر روز هم علنی‌تر می‌شود. دلیل اصلی اختلافات دو طرف را تا به حال ریشه‌یابی کرده‌اید؟

اختلاف خاصی نیست و فقط اختلاف سلیقه است. سلایق هم هر کدام یک چیزی می‌گوید اما قطعا عملکرد آقای اسدی هیچ گاه مانعی برای پیشرفت تیم ملی نبوده است و آقای کی‌روش هم قطعا باید سلسله مراتب را حفظ کرده و اصول را رعایت کند و به وظایف خودش برسد. اسدی را هم خود من پیشنهاد دادم و منصوب هیأت رئیسه است و موافق او نیز بوده‌ام.

فارس: با این حال خیلی‌ها می‌گویند اسدی را وزارت ورزش پیشنهاد داده است.

در هر صورت وزارت به جز اسدی افراد دیگری هم پیشنهاد داد که من ایشان را انتخاب کردم.

فارس: برخی فکر می‌کردند شاید با نامزدی اسدی برای ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی او از فوتبال برود و به این وسیله مشکلات حل شود اما این اتفاق نیفتاد. شاید هم اسدی قصد دارد برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کند.

اشکالی ندارد. هر کسی می‌تواند ثبت‌نام کند و این حق طبیعی افراد است.

فارس: خود شما چطور؟ شنیده‌ایم که قصد ماندن در فدراسیون برای 4 سال دیگر را دارید.

در این خصوص به موقع تصمیم‌گیری خواهم کرد. هنوز تصمیم خود را برای ماندن یا رفتن از فدراسیون نگرفته‌ام.

فارس: به نظر می‌رسد می‌خواهید بمانید تا به گونه‌ای روی وزیر ورزش را کم کنید؟

اینجا بحث رو کم کنی وجود ندارد و هر چه که صلاح فوتبال است باید انجام شود. البته فعلا وقت این صحبت‌ها نیست و باید ابتدا مجمع‌مان را برگزار کنیم و سپس در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

فارس: کی‌روش اعتقاد دارد که یک تضاد در فوتبال ایران حاکم است و از یک طرف به او گل می‌دهند و از طرف دیگر در یک دست دیگر چاقو دارند. او گفته است یک روز حسنی‌خو حامل پیام‌های حمایتی است و روز بعد برایش از طرف حراست وزارت ورزش پرونده‌سازی می‌شود. در این مورد چه صحبتی دارید؟ آیا اینطور که کی‌روش گفته است واقعا وقت رفتن او فرا رسیده است؟

خیر کی‌روش نظر شخصی خودش را داده و باید طبق قرارداد کارش را انجام دهد و به وظایفش رسیدگی کرده و کار را با تیم ملی پیش ببرد.

فارس: قول می‌دهید که یک روز این اختلافات بالاخره تمام شود.

بله صد در صد.

فارس: چندی پیش خبر از پیشنهاد الجزایر به کی‌روش منتشر شد. پیش از آن هم صحبت‌هایی از پیشنهاد تیم‌های ملی مکزیک و ژاپن و حتی تیم‌های باشگاهی انگلیس به گوش می‌رسید. آیا به واقع این تیم‌ها نمی‌دانند کی‌روش تا جام جهانی 2018 با ایران قرارداد دارد.

از این موضوع مطلع نیستم و خبر ندارم. کی‌روش با ما قرارداد دارد و به کارش ادامه می‌دهد و بعید می‌دانم چنین پیشنهاداتی باشد.