به گزارش پارس به نقل از فارسبه بهانه برگزاری هفته اول رقابت‌های لیگ برتر و البته سایر مسائل و سوژه‌های روز فوتبال ایران از جمله عدم بازگشت کی‌روش به ایران و ... با غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال گفت و گویی انجام شده است که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: هفته اول رقابت‌های لیگ برتر چطور برگزار شد؟

در مجموع راضی بودیم و همه دست‌اندرکاران همکاری‌های لازم را به عمل آوردند ضمن اینکه مسابقات در موعد مقرر آغاز شد و از این لحاظ مشکلی نبود. با این حال دو نکته هم وجود داشت که مربوط به مباحث داوری بود که یکی از آن‌ها در دیدار ملوان و ذوب آهن به وجود آمد که به هیچ وجه در سازمان لیگ به این موضوع ورود نمی‌کنیم و کمیته داوران باید پاسخگوی آن باشد. ضمن اینکه گزارشات لازم در هر مسابقه را طبق معمول به کمیته انضباطی می‌دهیم و هر موردی در آن باشد را منعکس می‌کنیم.

فارس: در همین دیدار ملوان گویا بلند بودن چمن مشکلاتی را برای دو تیم ایجاد کرده بود.

روز مسابقه در انزلی داور اول به همراه داور چهارم با حضور نماینده سازمان لیگ و هیأت فوتبال از چمن بازدید کردم و اتفاقا داور مسابقه تاکید داشت که چمن مناسب است که با این حال بازیکنان و کادر فنی دو تیم اعتقاد داشتند این چمن بلند است اما در نهایت داور شرایط را برای برگزاری مسابقه مناسب دانست.

فارس: موضوع تغییر ساعت دربی اصفهان به کجا رسید؟

ما باید چه کاری انجام دهیم. یعنی بازی را ساعت 3 بعدازظهر برگزار کنیم. ضمن اینکه دو تیم با تغییر روز مسابقه نیز مخالفت کردند. در هر صورت تغییر زمان بازی برای ما مقدور نیست و در رأس ساعت مقرر دربی اصفهان برگزار می‌شود. من در این مورد صحبت‌هایم را قبلا کرده بودم و اصلا قرار نیست این بازی پخش شود که بخواهد با فینال فوتسال جام باشگاه آسیا تداخلی داشته باشد. البته می‌خواستم در مورد یک مطلبی در همین رابطه یک توضیح هم بدهم.

فارس: در مورد چه موضوعی؟

از قول من گفته بودند که ما مخالف فوتسال هستیم اما خدا را شاهد می‌گیرم که در مصاحبه‌ای داشتم نه در معنا و نه در لفظ هیچگاه چنین موضوعی را مطرح نکرده و اصلا چنین منظوری هم نداشتم. من حتی فوتسال را خیلی هم دوست دارم و این رشته یکی از پرافتخارترین تیم‌های ملی در فدراسیون فوتبال  است. اما در برخی مسائل به گونه‌ای در کار تلقی می‌شود که انگار ما با فوتسال مخالفیم. من فوتسال را دوست دارم و این صحبتی که از قول بنده مطرح شده بود را تکذیب می‌کنم. نه صراحتاً و نه تلویحا و نه حتی با  کنایه به این موضوع اشاره نکردم هرچند که همه هم می‌دانند من اصل تکذیب نیستم و اگر سرم هم برود حرفم را پس نمی‌گیریم. اما آن حرف، حرف من نبود و در محاوره و گفت‌وگو من نیامده بود. من رسانه ها را دوست دارم اما خواهش می‌کنم به این مسائل توجه کنند چون ما هم شأن و شخصیت داریم ضمن اینکه خودم به شخصه برای رسانه‌ها احترام خاصی قائل هستم اما وقتی حرفم نزده ام چطور آن‌را از زمان من استنباط می‌کنند؟

 

فارس: به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال از کی‌روش خبر دارید؟ غیبت‌های او در ایران کمی شائبه برانگیز شده است.

قرار بوده است در مورد کی‌روش، شخص رئیس فدراسیون صحبت کند اما این کی‌روش را مربی بزرگ و مناسبی برای تیم ملی می‌دانند هرچند که این مربی پرتغالی خواسته‌هایی داشته که در مصاحبه‌های کفاشیان هم به آن‌ها اشاره شده است. بنابراین اگر نمی‌توانی همه این خواسته‌ها را فراهم کنید باید در حد توان و به آن درخواست‌هایی که برایمان مقدور است، جامه عمل پوشانده و این چنین به تیم ملی کمک کنیم. چون کمک به کی‌روش، کمک به تیم ملی است. پس باید از این نظر بسیج شویم و هرگونه امکاناتی که داریم تحت مدیریت کفاشیان در اختیار تیم ملی قرار دهیم. اینکه بگوییم شرایط همین است، درست نیست و نباید دچار بی عمل شویم. چرا که کی‌روش هرچه را می‌خواهد برای بهبود کیفیت تیم ملی است و چون مردم تیم ملی را دوست دارند باید به خاطر مردم شرایط را برای موفقیت این تیم فراهم کرد.

فارس: البته شنیده می‌شود کی‌روش به خاطر عقب افتادن حقوق و دستمزدش ناراحت است.

فکر می‌کنم مشکلات مالی به زودی رفع می‌شود چون مشکلات مالی فدراسیون هم در حال رفع است. با حل مشکلات مالی فدراسیون فوتبال مشکلات مالی مربوط به تیم‌های ملی از جمله حق الزحمه کادر فنی و سایر مسائل مرتبط نیز برطرف خواهد شد.

فارس: حتی برخی می‌گویند وعده‌هایی که وزارت ورزش به سرمربی تیم ملی داد و به آن‌ها عمل نشد کی‌روش را رنجانده است.

خیلی در جریان این وعده‌ها نیستم. اگر وزارت ورزش هم جلو آمد برای حل قضیه بود که باید از آن‌ها تشکر کرد. اگر هم آن‌ها وعده‌ای دادند شأن وزارت ورزش اجل این صحبت‌هاست و باید به آن عمل شود.

فارس: خبر دارید کی‌روش چه زمانی برمی‌گردد؟

از این موضوع مطلع نیستم.

فارس: به عنوان عضو هیأت رئیسه در مورد تیم ملی چه صحبتی دارید؟

تیم ملی بازی‌های مهمی در پیش دارد و باید آن‌ها را جدی گرفت. ضمن اینکه باید برنامه‌هایی که از قبل تدوین و مصوب شده را اجرایی کرد. چون کوچک شمردن حریفان همیشه اتفاقات تلخی را برای تیم ملی به همراه داشته است.