~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا رضا احدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که ارزیابی‌اش از داربی هشتاد و یکم پایتخت چیست، اظها‌ر کرد: هر دو تیم استقلال و پر‌سپولیس از شرایط خوبی برخوردار هستند و توان شکست یکدیگر را هم دارند. جو داربی‌های ما با تمام داربی‌های دنیا متفاوت است و بحث عواطف و مسائل روحی و روانی در آن حرف اول را می‌زند. هر تیمی که بتواند بر این جو بیشتر غلبه کند موفق‌تر خواهد بود. امیدوارم که بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد باشیم، چرا که بردهای اخیر استقلال و پر‌سپولیس به آنها انگیزه مضاعفی داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی‌اش از نتیجه‌ داربی چیست، بیا‌ن‌ کرد: به شخصه دوست دارم که استقلال ببرد ، ولی فکر می‌کنم که بازی پایاپایی را شاهد باشیم و در نهایت دو بر دو بازی مساوی شود.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا اولین داربی که به میدان رفته است را به یاد دارد یا نه، گفت: واقعا به خاطرم نیست، ولی فکر می‌کنم که در سال 60 بود که در داربی برای اولین بار بازی کردم. سال 57 به استقلال آمدم ، ولی انقلاب شد و یک سال هم بازی‌ها برگزار نشد. آن زمان هم مثل الان رسانه‌ها زیاد نبودند تا بتوانیم به راحتی این مسائل را به خاطر داشته باشیم. به همین دلیل اولین بازی‌ام در استقلال را به خاطر ندارم.

او در پاسخ به این سوال که شیرین‌ترین خاطراتش از داربی چیست، گفت: سال 62 در یک بازی 130 هزار تماشاگر آمده بودند و تماشاگران حتی روی پیست د‌و‌و‌مید‌ا‌نی هم نشسته بودند. در آن بازی مرحوم حجازی کاپیتان تیم ما بود و توانستیم پر‌سپولیس را ببریم. تلخ‌ترین خاطره‌ام از داربی‌ها هم به آن بازی می‌گردد که شاهرخ بیانی به پر‌سپولیس رفته بود و به ما دو گل زد و ما بازی را باختیم.

احدی در پایان و در پاسخ به این سوال که ماجرای حضورش در پر‌سپولیس چه بود، گفت: من در ذوب آهن بودم و قراردادی دو ساله با این تیم داشتم. می‌خواستم به تهران بیایم ، ولی باشگاه ذوب آهن رضایتنامه‌ام را نمی داد. آقای عابدینی در آن زمان رییس فدراسیون بود و گفت یک چک به ذوب آهنی‌ها بدهم تا او اقداماتی جهت گرفتن رضایت‌نامه انجام دهد. در آن زمان نام پرسپولیس به پیروزی تغییر یافته بود و عابدینی به من گفت که درحال جمع کردن بازیکنان خوش اخلاق هستیم و من را به پرسپولیس برد. من کلا یک بازی آن هم 60 دقیقه برای این تیم بازی کردم و هنوز هم چوب آن 60 دقیقه را می‌خورم، با اینکه من بعد از آن خیلی سریع از این تیم بیرون آمدم.