به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا در رقابت های پرتاب وزنه کلاس F34، دو نماینده ایران، سیامک صالح فرج‌زاده و محسن کائیدی در مصاف با یازده ورزشکار دیگر به میدان رفتند و در پایان صالح فرج‌زاده با ثبت رکورد یازده متر و 52 سانتی متر ضمن کسب نشان طلا و عنوان قهرمانی موفق شد رکورد دنیا را نیز 84 سانتی متر ارتقا دهد.

محسن کائیدی نیز با رکورد یازده متر و 12 سانتیمتر پس از صالح فرج‌زاده به نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

بدین ترتیب هر دو نماینده ایران در این مسابقات موفق به کسب دو سهمیه پارالمپیک شدند.

همچنین عرفان حسینی و سجاد نیک پرست در رقابت های پرتاب نیزه کلاس F12/13 با 10 ورزشکار دیگر روبه‌رو شدند و در پایان حسینی با ثبت رکورد 59 متر و 97 سانتی متر به عنوان نایب قهرمانی، نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

سجاد نیک‌پرست نیز با رکورد 59 متر و 42 سانتی متر در جایگاه چهارم این رقابت ها ایستاد.

به این ترتیب پرونده کاروان ایران در پایان پنجمین روز از رقابت های جهانی قطر با کسب 3 نشان طلا، 6 نقره و یک برنز و نیز کسب 9 سهمیه پارالمپیک بسته شد.

امروز، سه شنبه و در ششمین روز رقابت های جهانی قطر، ساعت 9:45 به وقت محلی هاشمیه متقیان در رقابت های پرتاب دیسک شرکت می کند و در نوبت عصر نیز ساعت 16 رسول میرشکاری در رقابت های پرتاب نیزه و جاوید احسانی شکیب در رقابت های پرتاب وزنه حضور می یابند.

رقابت های جهانی قطر از 30 مهر ماه آغاز شده و طی ده روز بیش از 1200 ورزشکار از 100 کشور جهان در 40 کلاس پزشکی مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.