به گزارش پارس به نقل ازایسنا، رقابتهای روز پایانی دوومیدانی قهرمانی آسیا، از صبح امروز در پونای هند برگزار شد تا برترین های ماده های باقی مانده در این رقابت ها مشخص شوند. ملی پوشان ایران هم که در دوی ۸۰۰ متر مردان و ۲۰۰ متر زنان و مردان فینالیست شده بودند به مصاف حریفان خود رفتند اما دوندگان ایران نتوانستند در این ماده ها به مدالی نرسیدند تا شکستی بزرگ را تجربه کنند.

رضا قاسمی در دوی ۲۰۰ متر کار سختی مقابل هفت دونده دیگر فینالیست داشت که در نهایت با ثبت زمان ۲۰ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه در رتبه چهارم ایستاد. دوندگانی از چین، عربستان و ژاپن اول تا سوم شدند.

مریم طوسی هم که روز گذشته در مرحله گروهی عملکرد قابل قبولی داشت و در گروه خود اول شده بود نتوانست در فینال مدال آور شود و دونده قزاقستانی با زمان ۲۳ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه قهرمان شد. دو دونده از هند با زمان های ۲۳ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه و ۲۳ ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه مدال های نقره و برنز این ماده را از آن خود کردند تا طلسم چهل ساله مدال نگرفتن ایران در ماده های سرعت دراین دوره هم شکسته نشود.

ایران در فینال دوی ۸۰۰ متر مردان هم برادران مرادی را داشت که امیر مرادی و سجاد مرادی هیچکدام نتوانستند عناوین اول تا چهارم را در بین برترین های این ماده بدست آورند. این در حالی است که سجاد مرادی در این رقابت ها امیدوار بود علاوه بر کسب مدال بتواند ورودی مسابقات جهانی را به دست بیاورد. این دونده در دوره قبل این رقابت ها موفق شده بود مدال نقره ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر را کسب کند.

در این ماده هم دونده ای از قطر با زمان یک دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه اول شد و دونده عربستانی با زمان ۱ دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۱ صدم ثانیه در رتبه دوم ایستاد. ورزشکار بحرینی هم با رکورد ۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه مدال برنزگرفت.

کاروان ایران در بخش مسابقات دو نتوانست سهمی در مدال ها داشته باشد تا تنها با دو مدال نقره محمد صمیمی و لیلا رجبی در پرتابها امیدوار باشد که در ادامه کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع بتواند مدال دیگری به دست بیاورد تا ایران حداقل بتواند از مکان چهاردهمی آسیا جدا شود.