به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا پرونده حضور ابوالفضل یعقوبی در مسابقات گرند پری سال 2015 با سه مدال بسته شد و با توجه به این که تنها هشت نفر اول رنکینگ المپیک در مرحله فینال مبارزه می کنند یعقوبی که در جایگاه 25 (ماه اکتبر) رنکینگ است نمی‌تواند در مرحله فینال شرکت کند و از حالا بیشتر توجه خود را معطوف به المپیک 2020 کرده است. او که در مسابقات جهانی نیز به برنز دست یافته بود در دو مرحله اول گرند پری نیز از راهیابی به فینال بازماند و به برنز بسنده کرد. در گرند پری منچستر یعقوبی با غلبه بر گلچینی از قهرمانان جهان طلسم فینال نرسیدن در گرند پری را شکست اما در نهایت نقره گرفت.

سایت فدراسیون جهانی تکواندو لقب "آقای غیر قابل پیش بینی" را به یعقوبی داده است و اعتماد به نفس او را با محمد علی کلی بوکسور مطرح جهان قیاس کرده و یعقوبی را با اعتماد به نفس ترین تکواندو کار حال حاضر دنیا می داند.

ملی پوش وزن 68- کیلوگرم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران (ایسنا) درباره رقابت های گرند پری تکواندوی منچستر اظهار کرد: مرحله ی سوم گرند پری بسیار سنگین بود و بازی به بازی مبارزات سخت تر می شد. گرند پری منچستر نسبت به دو مرحله قبل دشوارتر بود. در ابتدا دو مبارزه سخت با نمایندگان کشور میزبان داشتم. در جمع هشت نفر پایانی با جواد آچاب بلژیکی مبارزه کردم که باید با اختلاف او را شکست می دادم که حق خوری شد و به ناحق به من اخطار دادند اما خوشبختانه او را شکست داده و به نوعی انتقام شکست در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی را گرفتم. اما هنوز با او کار دارم!

وی ادامه داد: در نیمه نهایی در مبارزه با قهرمان ترکیه ای جهان نمی‌خواستم بازنده باشم و دوباره به برنز برسم. مبارزه ای که با 11 اختلاف جلو بودم به تساوی کشیده شد. در راند طلایی می دانستم برنده از شیاپ چانگ خارج می شوم و با کسب امتیاز اول راهی فینال شدم.

یعقوبی در خصوص مبارزه فینال گفت: در نیمه نهایی مبارزه سخت و نفس گیری داشتم و 45 امتیاز بین من و سروت تزه گل رد و بدل شد. همین باعث شد که خسته شوم و با توجه به این که چند دقیقه بعد از نیمه نهایی رقابت فینال آغاز شد هنوز خستگی در تنم مانده بود و چون حریف کره ای مبارزه آسان تری در نیمه نهایی داشت توانست قهرمان شود.

یعقوبی با اشاره به اینکه پیروزی برابر نفر اول رنکینگ جهان را خیلی شیرین می داند، اذعان کرد: در گرند پری مسکو مقابل الکسی دنیسنکو نفر اول رنکینگ جهان به یک پیروزی شیرین رسیدم که آن مبارزه را خیلی دوست داشتم. خیلی در آن مسابقه جنگیدم و شاید بهترین مبارزه من در کل مسابقاتم باشد.

دارنده برنز جهان با اشاره به این که دوست داشته در مرحله سوم گرند پری طلا بگیرد، خاطر نشان کرد: می‌خواستم در منچستر طلا بگیرم و همه جوره تلاش کردم اما نشد. حسرت مدال طلا را نمی‌خورم. من که نمی توانم به عقب برگردم اما از مبارزاتم در گرند پری درس گرفته و از تجربه آن برای مسابقات آینده استفاده خواهم کرد.

یعقوبی در پایان گفت: سال های زوج اصولا برای من پر فروغ است و امسال هم سال خوبی را گذراندم. البته تغییر وزنم هم به روند صعودی‌ام کمک کرد. با توجه به شرایط موجود تقریبا دیگر شانس حضور در المپیک ریودوژانیرو را از دست داده ام و شانس اول ایران در وزن دوم بهنام اسبقی است. از حالا هدفم المپیک 2020 است و می خواهم در همین وزن مبارزه کنم و به مدال طلا برسم.